عضو فراکسیون کارگری مجلس، از تلاش حامیان کارگران در مجلس برای ارائه پیشنهادی به منظور برگزاری نشست غیرعلنی در صحن مجلس برای بررسی وضعیت معیشت کارگران خبر داد.

زهرا ساعی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در مورد نتیجه بررسی وضعیت معیشت کارگران در شورای عالی کار گفت: مشکلی که در شرایط کنونی مطرح است وضعیت حقوق و دستمزد کارگران با وجود نوسانات بازار در کشور است که قدرت خرید آنها را به یک سوم کاهش داده است، بنابراین به دنبال چاره‌اندیشی در جهت رفع مشکلات این قشر هستیم.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: هم‌اکنون کارگران در زمینه تامین معیشت خود در تنگنا قرار گرفته‌اند و حقوق آنها متناسب با افزایش نرخ کالاها در بازار نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: سالی یک بار شورای عالی کار تشکیل می‌شود و در آن با حضور کارفرمایان، کارگران و دولت میزان افزایش حقوق کارگران را که پایه صنعت کشور بوده و چرخه اقتصادی توسط آنها می‌چرخد، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس دهم، تصریح کرد: پیشنهادی که در این نشست ارائه دادیم، این بود که سالانه حداقل دو بار این شورا تشکیل جلسه دهد تا بتوانیم تناسبی بین نرخ اجناس و قدرت خرید کارگران ایجاد کنیم، ضمن اینکه برای نوساناتی که ممکن است در بازار ایجاد شود، اقدامات حمایتی مطلوبی را برای کارگران پیش‌بینی کنیم تا فشار بر این قشر را کاهش دهیم.

عضو فراکسیون کارگری مجلس تاکید کرد: موضوع دیگری در این نشست مطرح شد مبنی بر اینکه برگزاری نشست غیرعلنی صحن مجلس به منظور بررسی وضعیت معیشت کارگران را نیز به رئیس مجلس پیشنهاد دهیم تا بتوان گامی اساسی در جهت رفع مشکلات این قشر برداشت.