مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: در سه ماه اولی که یزد درگیر کرونا شد، ۱۶هزار کارگر بیمه‌شده به دلیل بیکاری ناشی از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در یزد بیکار شدند.

به گزارش توسعه ایرانی، عماد تشکری در یک نشست خبری مجازی با اشاره به تعطیلی برخی واحدهای تولیدی استان به دلیل شیوع کرونا اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال گذشته ۱۶هزار نفر به دلیل بیکاری ناشی از تعطیلی واحدها برای دریافت بیمه بیکاری در سامانه ثبت‌نام کردند. وی عنوان کرد: ۱۳هزار نفر از این تعداد واجد شرایط دریافت بیمه بیکاری شناخته شدند که بیمه بیکاری آنها پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود: از ابتدای شیوع کرونا در اسفند ماه ۱۳۹۸ تاکنون، یک هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای آسیب‌دیده ناشی از این ویروس در استان پرداخت شد.

تشکری بیان کرد: ۷ هزار و ۳۹۰ نفر در سامانه کارا برای اخذ تسهیلات ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۷ هزار و ۲۶۸ پرونده با اشتغال ۱۸هزار نفر برای دریافت ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال وام به بانک‌های عامل و موسسه‌های مالی معرفی شدند. وی یادآور شد: از مجموع پرونده‌های ارسالی به بانک‌ها، ۴هزار و ۹۷۸ متقاضی، هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام برای حفظ اشتغال ۱۲هزار و ۲۸۳ نفر دریافت کردند.