مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شناسایی، پیگیری و رصد بنگاه‌های مشکل‌دار با هدف صیانت از نیروی کار، تداوم تولید، تثبیت اشتغال و پایداری بنگاه‌های اقتصادی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کریم یاوری گفت: صیانت از نیروی کار فقط در رسیدگی حقوقی به دادخواست‌های قانونی کارگران خلاصه نمی‌شود بلکه گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی بنگاه‌های مشکل‌دار در اولویت خواسته‌های کارگران است چرا که با حل مشکلات بنگاه‌ها، کارگران به خواسته‌های قانونی خود دست می‌یابند.

وی گفت: رسیدگی و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار در مرحله اول به عهده مدیران، کارفرمایان و سهامداران بنگاه‌های و در مرحله بعد سازمان‌ها و دستگاه‌های صادرکننده و جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری و بانک‌هایی است که با پرداخت تسهیلات در احیاد و احداث بنگاه مشارکت دارند و نهایتاً کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استانداران.

مشاور وزیر و نماینده ویژه تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: توجه به موضوع بیمه، بازنشستگی و درمان نیروی کار مشمول ازجمله تاکیدات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته‌های متشکله پشتیبانی و مانع‌زدایی‌هاست. برای مثال استان مرکزی در سال 99 تعداد 201 جلسه برگزار و مشکلات مربوط به واحدها تولیدی را مطرح و 889   مصوبه داشته است.

وی اظهار داشت: استان مرکزی دارای 54 واحد مشکل‌دار شناسایی شده با تعداد تقریبا 8هزار کارگر است و اقدامات و پیگیری‌های مسئولان استان مرکزی در رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی قابل تقدیر است.