روز شنبه (هجدهم بهمن ماه) تعدادی از کارگران هپکو به نمایندگی از جانب همکاران خود به تهران آمدند و مقابل سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، این کارگران می‌گویند: برای چندمین بار به نمایندگی از کارگران شرکت هپکو، تلاش داریم صدای خود را به گوش مسئولان ذیربط برسانیم. مقابل سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار و مجلس حضور پیدا کردیم تا خواستار تسریع در اجرای وعده‌های داده شده مسئولان باشیم.

آنها می‌گویند: سهام بلوکی شرکت هپکو بعد از کش و قوس‌های فراوان از مرداد ماه سال جاری به سازمان تامین اجتماعی انتقال یافت و مقرر شده بود که دولت بحث تهاتر بدهی‌های هپکو را حل کند اما متاسفانه بارها از زبان برخی مسئولین می‌شنویم که در حال پیگیری هستند و جلسات متعددی نیز در این خصوص برگزار شده اما تاکنون حاصلی برای این مجموعه بزرگ و استراتژیک نداشته است. در شرایطی که تمامی حساب‌های بانکی شرکت به دلیل بدهی‌ای که نمی‌دانیم بخشی اعظم آن چگونه و از کجا به وجود آمده و نیاز به بررسی و حسابرسی ویژه دارد، قفل است، چگونه می‌توان از مدیریت فعلی، انتظار معجزه کار و تولید داشت. اگر مسئولین به فکر احیای شرکت هپکو هستند باید هرچه سریعتر ساختار مالی این شرکت را سروسامان دهند و سرمایه در گردش مورد نیاز تولید در اختیار این شرکت قرار داده شود.

حاضران در این تجمع اضافه کردند: در ماه‌های گذشته جلسات مختلفی برگزار شده که می‌توان به جلسه استاندار استان مرکزی به همراه نماینده مجلس با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد که در ۱۹ دی برگزار شد و بعد از جلسه اعلام کردند که تا یک ماه آینده مشکل تهاتر بدهی‌ها حل می‌شود که تاکنون به این وعده عمل نشده و همچین جلسه‌ای که اخیرا وزیر کار و وزیر اقتصاد داشته‌اند و اعلام کردند که برای حل این مشکل وزیر اقتصاد موافقت کرده و ابلاغیه‌ای را به سازمان خصوصی‌سازی زده شده است اما هیچ توضیحی در خصوص نحوه اجرا و زمان آن داده نشده است.

کارگران گفتند: آیا باز هم مسئولین می‌خواهند با فرصت‌سوزی و زمان خریدن مشکلات را نادیده بگیرند؟ با توجه به پایان عمر دولت فعلی این مشکل احتمالا مانند مسائل دیگر به دولت بعدی تحویل داده می‌شود. بهتر نیست که با توجه به صدر اخبار بودن مشکلات شرکت هپکو در چند سال اخیر مسئولان با حل کردن مشکلات این شرکت که اصلا هم پیچیده نیست و راه‌حل‌های بسیار منطقی و شدنی دارد، حداقل یک کارنامه قابل قبول از خود برای آیندگان به جای بگذارند.

آنها ادامه دادند: زمان برای مجموعه شرکت هپکو بسیار مهم است چرا که با تلاش تیم مدیریت، تفاهم‌نامه‌های کاری داخلی و خارجی صورت گرفته که تمام آنها نیاز به سرمایه در گردش و باز شدن حساب‌های بانکی و صدور کارت بازرگانی دارد که اگر به موقع اقدام نشود و بدعهدی از طرف مجموعه هپکو صورت گیرد قطعا آخرین فرصت‌ها را نیز از دست خواهیم داد و خود باعث دادن هزینه‌های جبران‌ناپذیر مادی و معنوی خواهد شد. ما کارگران هیچ وقت در اعتراضات صنفی خود از حقوق عقب‌افتاده صحبت نکرده‌ایم و جزو اولویت‌های اولیه خود ندانسته‌ایم چراکه اولویت اول برای ما احیای مجموعه هپکو و رونق تولید است هر چند در حال حاضر با توجه به تورم سرسام‌آوری که در جامعه وجود دارد تحمل حتی یک ماه حقوق عقب‌افتاده بسیار سخت و طاقت‌فرساست.

کارگران هپکو در پایان افزودند: یک بار دیگر به نمایندگی از پرسنل شرکت هپکو از تمامی مسئولین مربوطه تقاضا داریم رفع مشکلات شرکت هپکو که بارها و بارها توضیح داده شده است و راهکارهای برون‌رفت نیز ارائه شده را تسریع ببخشند و هرچه زودتر اقدام شود و زمانی واقعی برای حل بخشی از مشکلات اعلام کنند.

طبق این گزارش، کارگران هپکو همزمان با سفر نمایندگان‌شان به تهران، زیر پل شهید بختیاری در اراک دست به اعتراض زدند و خواستار حل هرچه سریع‌تر مشکلات این مجموعه شدند.