عضو هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس، با انتقاد از اینکه صندوق‌های بازنشستگی به حیات خلوت دولت‌ها تبدیل شده‌اند، تاکید کرد که این صندوق‌ها از منابع اقتصادی مطلوبی برخوردار هستند و اگر به درستی مدیریت شوند می‌توانند تا ۱۰ سال آینده منبع درآمدی خوبی برای بازنشستگان باشند.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در مورد اعتراض کارگران بازنشسته مبنی بر اینکه حقوق آنها حتی بعد از همسان‌سازی هم پاسخگوی نیازهای زندگیشان نیست، گفت: ما پیش از این در فراکسیون کارگری نشستی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم و براساس گزارشی که ارائه داد، قرار بود از اول مردادماه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا شود که باید این مورد توسط این فراکسیون راستی‌آزمایی شود.

نماینده اردبیل در مجلس ادامه داد: اقشار مختلف بازنشسته کارگری که یا با بیش از 10 سال بازخرید شده‌اند و حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند یا به دلیل ازکار افتادگی از مزایای این بخش بهره‌مند می‌شوند حتی با همسان‌سازی هم حقوق کمی دریافت می‌کنند. وی تصریح کرد: البته تمام کارگران به این دلیل که نسبت به سایر بازنشستگان از پایه حقوق محدودی برخوردار هستند حتی با همسان‌سازی هم تغییر محسوسی در دریافتی آنها ایجاد نشده و با وجود شرایط اقتصادی کنونی حقوقشان پاسخگوی نیازهای زندگی آنها نیست. بدری اظهار کرد: اغلب این‌طور تصور می‌کنند که بازنشستگان مخارج کمتری نسبت به سایر افراد جامعه دارند و این در حالی است که به دلیل داشتن عروس، داماد و نوه هزینه‌های زندگی آنها بیشتر است، بنابراین لازم است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارتقای وضعیت حقوق این قشر تدبیری بیندیشد.

وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون منابع اقتصادی مطلوبی در اختیار صندوق‌های بازنشستگی اعم از تامین اجتماعی و کشوری وجود دارد اما سوءمدیریت باعث شده که حق و حقوق بازنشستگان به نحو مطلوب پرداخت نشود چرا که معمولا این صندوق‌ها به حیات خلوت دولت‌ها تبدیل شده‌اند که به صورت ابزاری از آنها استفاده می‌کنند و در نهایت به بازنشستگان ضرر می‌رسد. این نماینده مجلس تاکید کرد: مسئولان باید به این نکته توجه کنند که در صندوق‌های بازنشستگی به گونه‌ای عمل نشود که در حق این قشر اجحاف شود، چرا که حقوق این افراد حق‌الناس بوده و باید در قبال هر نوع بی‌عدالتی که در حقشان می‌کنند هم در این دنیا و هم آخرت پاسخگو باشند.