مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از بعد بیمه بیکاری برآوردهایی که داشته‌ایم در سطح کلان کشور تقریبا یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر (شغل) به صورت رسمی و غیررسمی از ناحیه کرونا آسیب دیده‌اند اما براساس آمار رسمی و ثبت‌شده در سامانه روابط کار، حدود ۸۵۰هزار نفر بیکار شده‌اند که ۷۳۰هزار نفر مشمول بیمه بیکاری بودند و متناسب با سیاست‌هایی که ستاد ملی کرونا داشت بیمه بیکاری ۶۷۰هزار نفر پرداخت شده و ۶۰هزار نفر نیز در حال پرداخت است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تامین اجتماعی، علاالدین ازوجی در یک نشست تلویزیونی گفت: از خرداد ماه به این طرف بخش عمده‌ای از افراد بیکارشده، مجددا مشغول به کار شدند. طبق اطلاعات ثبتی که ما داریم تقریبا ۱۹۳هزار نفر کماکان بیکارند که به بیمه بیکاری بلندمدت سازمان تامین اجتماعی معرفی شده‌اند.

در ادامه «مهدی شکوری» مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی هم گفت: حدود ۸۵۰هزار نفر در سامانه وزارت کار از ۲۳ اسفند ثبت‌نام کردند که حدود ۱۲۰هزار نفر از آنها مشمول قانون کار نبودند. یکی از شرایط پرداخت بیمه بیکاری این است که افراد مشمول قانون کار باشند.