معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حوزه IT در صورت حمایت می‌تواند ۸۰۰هزار شغل ایجاد کند، گفت: از محل بازپرداخت تهسلات می‌توان به متقاضیان جدید وام پرداخت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عیسی منصوری گفت: در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری تنها می‌توان 20هزار شغل ایجاد کرد در حالی‌که در بخش IT در صورت حمایت تا 800هزار شغل ایجاد می‌شود. وی ادامه داد: بازپرداخت تسهیلاتی که در سنوات گذشته به روستاییان واگذار شده، در حال حاضر شروع شده و در استانی همچون کردستان تاکنون 660میلیارد ریال بازپرداخت انجام شده است. از محل این بازپرداخت‌ها می‌توانیم به متقاضیان جدید تسهیلات پرداخت کنیم لذا انتظار می‌رود مسئولان استانی در راستای افزایش مشارکت مردمی در پرداخت اقساط تسهیلات تمام تلاش خود را به کار گیرند. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ظرفیت‌های ویژه حوزه آی‌تی در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان اشاره کرد و گفت: ما تمام وقت خود را گذاشته‌ایم که در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری سرمایه‌گذاری کنیم و در نهایت تنها 20هزار شغل ایجاد می‌کنیم در حالی که در بخش آی‌تی در صورت حمایت می‌توان تا 800هزار شغل ایجاد کرد.

منصوری افزود: آی‌تی بزرگترین حوزه‌ای است که می‌توان با توجه به قابلیت و ظرفیتی که جوانان دارند برای ایجاد اشتغال و درآمد روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد اما متأسفانه مسئولان هیچ حمایتی از این حوزه نمی‌کنند. وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال باید منابع را به سمت حوزه‌هایی ببریم که با کمترین اعتبار بیشترین اشتغال ایجاد شود، گفت: باید از اشتغال‌های سنتی و کم‌بازده پرهیز کنیم. برای ایجاد هر شغل در بانک‌های عامل میانگین تسهیلاتی 700میلیون ریالی پرداخت می‌شود و قابل قبول است.

وی گفت: سقف تسهیلات با کارمزد تا 12درصد حدود 150میلیارد ریال است و برای تسهیلات 18درصد کارمزد نیز 750 میلیارد ریال سقف تسهیلات در نظر گرفته شده است.