مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار:

مشکلات بنگاه‌های اقتصادی تنها نقدینگی نیست

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت تسهیلات به طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰درصدی خبر داد و گفت: شناسایی، ‌پیگیری و حل مشکلات بنگاه‌ها در مرحله اول برعهده کارفرمایان و مالکان بنگاه‌هاست.

کریم یاوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ تاکنون بیش از ۱۸۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل رونق تولید به واحدهای اقتصادی اختصاص یافته و به بنگاه‌هایی که نیاز به نوسازی و بازسازی دارند و طرح‌های نیمه‌تمامی که از پیشرفت فیزیکی ۶۰درصدی برخوردارند نیز تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: در صورتی که مالکان به عنوان سهامداران کارخانه‌ها و بنگاه‌ها موفق به حل وفصل مشکلات نشوند وزارتخانه‌ای که مجوز فعالیت و تاسیس بنگاه را صادر کرده متولی رسیدگی به مشکل بنگاه خواهد بود و در نهایت کارگروه‌های استانی و ملی رفع موانع تولید وارد عمل خواهند شد.

یاوری درباره عمده‌ترین مشکلات بنگاه‌های اقتصادی گفت: مشکل اصلی بنگاه‌ها تنها نقدینگی نیست و بالا بودن هزینه‌های تولید، انباشت محصول و بعضا سوءمدیریت‌ها هم به عنوان بخشی از مشکلات درون‌کارگاهی اثرگذار است. در کنار آن مشکلاتی همچون قاچاق کالا، واردات بی‌رویه و رکود هم مشکلاتی را برای بنگاه‌ها ایجاد کرده است. مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار در پایان بر لزوم صیانت از نیروی کار شاغل در بنگاه‌ها تاکید کرد و گفت: برای حفظ بقا و دوام واحدهای اقتصادی، حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، رونق تولید و پایداری اشتغال رسیدگی و حل و فصل مشکل بنگاه‌ها ضروری است.