مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اعلام حمایت موثر از ۱۸۴۱ بنگاه اقتصادی از حفظ و تثبیت ۳۵۰هزار شغل در سال گذشته خبر داد و گفت: بنگاه‌هایی که به بازسازی و نوسازی نیاز دارند و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰درصد از تسهیلات رونق تولید برخوردار می‌شوند.

کریم یاوری در گفت‌وگو با ایسنا از پرداخت بیش از 4هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی طی سال گذشته خبر داد و گفت: این اعتبار از محل رونق تولید به منظور تثبیت اشتغال و بهینه کردن خطوط تولید و ادامه فعالیت بنگاه‌ها پرداخت شده است.

وی در عین حال بر ضرورت رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های اقتصادی تاکید و خاطرنشان کرد: به منظور صیانت از نیروی کار، کارفرمایان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و حفظ حیات بنگاه‌ها و تثبیت اشتغال، رسیدگی و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد. به گفته وی، شناسایی، رصد، پیگیری و بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در ابتدا به عهده سهامداران، مالکان و مدیران بنگاه‌های اقتصادی است و چنانچه موفق به حل مشکل نشوند از طریق وزارتخانه صادر کننده مجوز تأسیس و بهره‌برداری و پس از آن از طریق کارگروه‌های استانی و ملی تسهیل و رفع موانع تولید باید پیگیری‌های لازم را صورت دهند. مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه عمده مشکل بنگاه‌های اقتصادی تنها نقدینگی نیست، افزود: بخشی از مشکلات مثل بالا بودن هزینه‌های تولید، انباشت محصولات تولیدی، سومدیریت و اختلاف میان سهامداران مشکلات درون‌کارگاهی است و بخشی دیگر نظیر تحریم‌ها، واردات بی‌رویه، قاچاق کالا و رکود صنعت ازجمله مشکلات برون‌کارگاهی به شمار می‌رود.