مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار با تاکید بر اینکه هیچ کارگری به خاطر طلب‌کردن حقوق و تامین معیشت نباید بازداشت شود، گفت: علت تشدید بروز مشکلات هپکو، عدم اجرای مصوبات ستاد تسهیل است.

کریم یاوری در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری مشکلات و مطالبات کارگران شرکت هپکو اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بازداشت کارگرانی که صرفاً برای مطالبات قانونی و حقوق معوقه خود به صورت مسالمت‌آمیز اعتراض می‌کنند، موکداً مخالف است.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیر آزاد شدن کارگران بازداشت شده هپکو است و پیگیری‌ها تا رفع بازداشت همه کارگران ادامه دارد، افزود: علت تشدید بروز مشکلات در هپکو، عدم اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است.

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار ادامه داد: در مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصمیم گرفته شد تا وزارت راه و شهرسازی با تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه نسبت به عقد قرارداد خرید ۲۴۰۰ دستگاه ماشین‌آلات هپکو اقدام کند و این مهم باید انجام شود تا مشکلات حل و فصل شود.

وی افزود: همچنین دستور رئیس جمهوری برای تعیین تکلیف وضعیت مالکیت هپکو، امید را در دل کارگران ایجاد کرده که امیدواریم به سرانجام برسد. این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مقرر شد بانک ملی نسبت به پرداخت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حل مشکلات هپکو اقدام کند که در صورت تحقق، پرداخت معوقات کارگران در اولویت قرار دارد و با توجه به تعیین مدیرعامل جدید از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مدیرعامل باید برنامه تولید و کار را اعلام کند.

یاوری افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای صیانت از نیروی انسانی و حفظ و تثبیت اشتغال اقدامات قانونی خود را در مورد هپکو انجام داده است و کماکان و مستمراً امورات مرتبط را پیگیری می‌کند. مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار گفت: هیچ کارگری به خاطر طلب‌کردن حقوق حقه خود و تامین معیشت خانواده‌اش نباید بازداشت شود.