یک استاد دانشگاه و جامعه‌شناس گفت: در دوران شیوع کرونا که بسیاری از مشاغل دچار مشکل شده‌اند، نیاز است که دولت حمایت‌های اقتصادی از خانواده‌ها را افزایش دهد.

امان‌الله قرایی مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا افزود: کرونا از ابتدای شیوع تاکنون اثرات زیادی را بر خانواده‌ها و همین طور تامین سطح معاش آنها گذاشته و با اعمال محدودیت‌های بیشتر و تعطیلی بسیاری از اماکن تجاری و کسب و کارها این تاثیر بیشتر جلوه کرده است.

وی ادامه داد: کرونا هرچند از نظر روانی و عاطفی نیز بر خانواده‌ها تاثیر گذاشته و موجب شده روابط خانوادگی کمتر شود و از نظر جامعه‌شناسی خانواده‌ها را به سمت خودمحوری و خودمداری پیش برده اما از نظر اقتصادی نیز بر خانواده‌ها تاثیر گذاشته است.

قرایی مقدم افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان و همین طور در ایران تدابیر خاصی برای حمایت از خانواده‌ها صورت گرفته اما در ایران با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی این میزان حمایت برای تامین معاش خانواده‌ها کافی نیست.

وی تاکید کرد: بسیاری از خانواده‌ها به دلیل اینکه حقوق‌بگیر نیستند یا اینکه از درآمد ثابتی ندارند، بیشتر در معرض آسیب هستند بنابراین نیاز است که دولت بیشتر به آنها توجه کند. این جامعه‌شناس تصریح کرد:  اکنون با توجه به آمارهای موجود در جامعه می‌توان گفت که ۷۰میلیون نفر نیازمند کمک هستند و باید از نظر معیشتی مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند مخارج خود را تامین کنند.

 قرایی مقدم ادامه داد: از سوی دیگر وقتی در شرایط کرونایی، مردم خود را با جوامع و کشورهای دیگر مقایسه می‌کنند، این موضوع سبب بدبینی و نارضایتی می‌شود.