مدیرعامل تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان خانه کارگران است، گفت: فراکسیون کارگری مجلس و تامین اجتماعی، دغدغه مشترکی جهت خدمت‌رسانی به جامعه کارگری داشته و این امر زمینه‌ساز همکاری مشترک است.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی تامین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه‌ با اعضای هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس، بر لزوم تبادل‌نظر مستمر تامین اجتماعی و تمامی نمایندگان مجلس به ویژه اعضا و هیات رئیسه فراکسیون کارگری تاکید کرد و گفت: تامین اجتماعی در کوتاه‌مدت مشکلی برای ایفای تعهدات و استمرار و تامین منابع برای خدمت نداشته و ارزیابی‌ها حاکی از اولویت برخی تغییرات در تامین اجتماعی است. وی ادامه داد: بیمه حمایتی جهت گسترش پوشش تامین اجتماعی یک اقدام ارزنده است اما اگر با تامین منابع متناسب و دائمی همراه نباشد، سازمان شاهد جابه‌جایی منابع در بین اقشار تحت پوشش خواهد بود که شرعا و اخلاقا صحیح نیست. سالاری افزود: در شرایط کنونی، پوشش بیمه‌ای که از منابع مردمی تامین می‌شود و پوشش حمایت دولت، نوعی تبعیض ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در مشاغل سخت و زیان‌آور نیز اصل قانون و انگیزه اولیه تصویب و اجرای این قانون صحیح است اما نحوه تصویب قانون و رویه اجرا به گونه‌ای است که برخی اصناف و اقشاری که حقیقتا مستحق نیستند، از این مزایا برخوردار و سازمان شاهد نوعی تبعیض یا سواستفاده است. مدیرعامل تامین اجتماعی با اشاره به بازنشستگی برخی در سنین ۴۰سالگی و کمتر براساس قانون مشاغل سخت و زیان‌آور گفت: در سراسر دنیا سن اشخاص (نه سنوات کار) ملاک بازنشستگی است و با کار بیشتر، حقوق بازنشستگی نیز افزایش می‌یابد. سالاری، اصلاح برخی قوانین و رویه‌های جاری تامین اجتماعی را خواستار شد و گفت: شماری از صندوق‌های بازنشستگی از بودجه دولت استفاده می‌کنند و دولت به سختی این هزینه را تامین می‌کند و اگر تامین اجتماعی نیز همانند دیگر صندوق‌ها باشد، دولت توان پرداخت حقوق را نخواهد داشت.