معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انتظار داریم پیشنهاد افزایش ۲۰۰هزار تومانی کمک هزینه مسکن کارگران تا دو هفته آینده توسط هیات دولت تصویب شود.

به گزارش ایرنا، یکی از بندهای مورد بحث در افزایش مزد سالیانه کارگران، حق مسکن است که رقم آن در شورای عالی کار توسط نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت پس از تعیین به هیات وزیران پیشنهاد داده می‌شود و باید در جلسه هیات دولت به تصویب برسد. در آخرین مصوبه شورای عالی کار که ۱۷ خردادماه برای تغییرات مزد ۹۹ کارگران برگزار شد پیشنهاد افزایش هزینه مسکن تا سقف ۳۰۰هزار تومان جهت تایید و تصویب نهایی به هیات وزیران ارائه شد. نمایندگان کارگری در نشست‌هایی که با محمد شریعتمداری، وزیر تعاون داشتند خواستند که این پیشنهاد در اولین فرصت به هیات وزیران ارسال شود و پس از تصویب در حقوق تیرماه کارگران اعمال شود.

در همین رابطه معاون روابط کار وزیر تعاون اظهار داشت: حق مسکن کارگری در شورای عالی کار تصویب شد و چون باید مصوبه هیات دولت را داشته باشد به دولت ارجاع دادیم.

حاتم شاکرمی افزود: یک مرحله در جلسه‌ کمیسیون اقتصادی پیرامون این موضوع بحث و بررسی‌های لازم انجام شد و پس تصویب و اعلام نظر کمیسیون اقتصادی دولت برای تصویب نهایی به هیات وزیران ارسال می‌شود. وی درباره تاخیر تعیین حق مسکن کارگران در هیات دولت گفت: موضوع تاخیر بررسی حق مسکن کارگران، لایحه اصلاح قانون مالیات‌ها بود و این باعث شد کمیسیون اقتصادی بر آن متمرکز شود اما با این حال انتظار می‌رود ظرف دو هفته دیگر در دولت طرح و به تصویب برسد.

معاون روابط کار وزیر تعاون درباره تغییر در میزان حق مسکن کارگران در دولت گفت: بعید می‌دانم که تغییراتی در میزان پیشنهادی شورای عالی کار ایجاد شود.

وی ادامه داد: حقوق دریافتی کارگران نسبت به هزینه‌های زندگی برابر نیست. باید توجه داشت که با ۳۰۰هزار تومان مشکل مسکن کارگران حل نمی‌شود اما یادمان باشد پیش از این حق مسکن کارگران ۴۰هزار تومان بود و سال ۹۷ به یک‌صد هزار تومان رسانیدیم‌ و الان به ۳۰۰هزار تومان رساندیم.

شاکرمی تاکید کرد: افزایش حق مسکن بزرگ‌ترین توجه دولت و نظر مساعد دولت به معیشت کارگران بوده است و در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و این نشان از تمایل دولت در کمک به معیشت کارگران است.