تعدادی از کارگران نیروگاه دماوند صبح روز یکشنبه (۲۹ تیر) در محوطه شرکت مدیریت بهره‌برداری نیروگاه دماوند تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، کارگران نیروگاه دماوند به تلاش‌‌ سهامدار اصلی نیروگاه برای تغییر شرکت بهره‌برداری مدیریت تولید برق دماوند به شرکت مپنا معترض‌اند. معترضان معتقدند با توجه به سابقه کار شرکت بهره‌برداری مپنا، این انتقال امنیت شغلی آنها را به خطر می‌اندازد.

کارگران اظهار داشتند: ما انتظار داریم برای مشکلات این نیروگاه به صورت ریشه‌ای چاره‌اندیشی شود. از وقتی که نیروگاه دماوند در سال ۹۱ از سوی بنیاد شهید به یکی از بانک‌ها واگذار شد، به‌رغم سود به دست آمده، کارگران دچار مشکل شده‌اند. از شش ماه پیش نیز مسئولان این بانک در تلاش هستند مدیریت شرکت بهره‌برداری تولید برق را به شرکت بهره‌بردار مپنا واگذار کنند و این موضوع باعث نگرانی کارگران باسابقه این واحد شده است.

آنها با تاکید بر اینکه خواسته ما تامین امنیت شغلی است، افزودند: این واحد نیروگاهی حدود ۶۰۰ کارگر شاغل قرارداد دائم دارد که در حال حاضر  با شائبه تغییر مدیریت بهره‌بردار نگرانی آنها بیشتر شده است.

انتقاد دیگر کارگران این نیروگاه بزرگ سیکل ترکیبی به صندوق قرض‌الحسنه‌ای است که منابع مالی آن بدون اجازه کارگران برداشت شده است. کارگران اظهار داشتند: مدیریت این صندوق از بدو استخدام (از ۱۵ تا ۱۶ سال پیش) ماهانه مبلغ ۵۰۰هزار تومان از حساب هر یک از کارگران و کارکنان نیروگاه کسر کرده اما امروز اعلام می‌شود ذخیره صندوق به یک‌باره ناپدید شده و شنیدن این خبر، کارگران نیروگاه دماوند را به شدت متاثر کرده است.

به گفته کارگران، در مدت ۹ ماه گذشته، شش بار مدیر نیروگاه دماوند تغییر کرده با این حال نبود ثبات مدیریتی در نیروگاه دماوند لطمات زیادی هم به نیروگاه و هم کارگران و کارکنان وارد کرده است.