نماینده شهرستان اسدآباد در مجلس گفت: تعداد کثیری از جوانان تحصیل‌کرده این منطقه بیکار و گرفتار معیشت روزانه خودشان هستند.

کیومرث سرمدی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت گفت: اسدآباد با بیش از 100هزار نفر جمعیت، در زمینه میزان بهره‌وری از صنعت و زیرساخت‌هایی که منجر به اشتغال پایدار در شهرستان می‌شود، در مضیقه بوده و طی سالیان متمادی توجه کافی به شهرستان  نشده و تعداد کثیری از جوانان تحصیل‌کرده این منطقه بیکار و گرفتار معیشت روزانه خودشان هستند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس و دولت باید به اشتغال جوانان توجه ویژه‌ای داشته باشند، افزود: با وجود اینکه 43درصد مردم شهرستان اسدآباد به کشاورزی مشغول هستند، صنعت کشاورزی منطقه زیرساخت مناسبی نداشته و مردم همواره برای تامین نهاده‌های دامی و ابزار کشاورزی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم، با اشاره به ضرورت تعیین الگوی کشت و برنامه‌ریزی برای کشاورزان، اظهار کرد: نبود الگوی کشت مناسب موجب شده هر سال با کاشت فروان یک محصول و مشکلات مختلف ناشی از فروش آن روبه‌رو شویم. خرید محصولات کشاورزی با قیمت بسیار پایین و بودن صرفه اقتصادی توسط دلالان و فروش در بازار با قیمت بسیار بالا از دیگر مشکلات کشاورزان اسدآبادی بوده که به برنامه‌ریزی و ساماندهی نیازمند است.