کارگران ابنیه فنی راه‌آهن شاهرود به پرداخت قطره‌چکانی حقوق خود از سوی پیمانکار به شدت انتقاد دارند.

این کارگران در گفت‌وگو با ایلنا گفتند: حدود ۵۵۰ کارگر شاغل در خطوط راه‌آهن «ناحیه شمال شرق یک» تقریبا از یک سال پیش هر ماه نیمی از حقوق خود را با تاخیر دو ماهه دریافت می‌کنند.

آنها با بیان اینکه پرداخت قطره‌چکانی حقوق، کارگران ابنیه فنی را به تنگنا کشانده است، افزودند: متاسفانه پیمانکار روز هفتم تیر ماه جاری باز هم نیمی از حقوق فروردین ماه کارگران ابنیه فنی شاهرود را با تاخیر دو ماهه واریز کرد.

کارگران با بیان اینکه جدا از کارگران ابنیه فنی شاهرود، حدود ۷ هزار کارگر دیگر نیز با پیمانکار ما طرف قرارداد هستند، درباره سایر مطالبات صنفی خود گفتند: از دیگر مطالبات صنفی کارگران خطوط ابنیه فنی شاهرود، مشکل بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی است. آنها با اشاره به مشکلاتی که در نتیجه پرداخت نشدن چندین ماه حق بیمه به کارگران ابنیه فنی تحمیل شده، گفتند: با وجود آنکه کارفرما همه کارگران را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده و هر ماه مبالغی از حقوق کارگران بابت بیمه تکمیلی کسر می‌شود اما کارگران از خدمات بیمه تکمیلی به دلیل آنچه واریز نشدن حق بیمه تکمیلی به حساب شرکت بیمه‌گر عنوان می‌شود، بهره‌مند نیستند.

به ادعای آنها، بالا رفتن هزینه‌های زندگی با توجه به معوق ماندن دستمزدها شرایطی را به وجود آورده که می‌شود گفت کارد به استخوان کارگران رسیده و به معنای واقعی کلمه مستاصل شده‌اند. آنها تاکید کردند: در ماه‌های گذشته در استان‌های مختلف تجمعاتی صورت گرفت. در عین حال مکاتباتی با مسئولان دولتی و دیگر مقامات ذیربط انجام شد ولی این اعتراضات و مکاتبات هیچ نتیجه‌ای نداشته و به جایی نرسیده و اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند، ما کارگران ابنیه فنی دیگر نمی‌دانیم صدایمان را به گوش چه کسی برسانیم.

آنها در پایان با بیان اینکه این حجم از نارضایتی در میان کارگران ابنیه فنی، موجب نگرانی‌ست، افزودند: دولت و مسئولان باید بدانند که خواسته‌های کارگران ابنیه فنی راه‌آهن هم صنفی‌ست و هم قانونی و اگر به این خواسته‌ها ترتیب اثر داده نشود، مشکلات حادتر خواهد شد.