مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: به زودی پیشنهاد سازمان برای اعمال افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان مستمری‌بگیر به هیأت دولت ارسال می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جمع بازنشستگان این سازمان اظهار داشت: تلاش می‌کنیم که افزایش حقوق امسال را طی ماه آینده اجرایی کنیم. وی با بیان اینکه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات اصلی این عزیزان است، گفت: همه ما اتفاق نظر داریم که با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها این موضوع اجرایی شود و در این راستا مذاکرات متعددی با رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزرای اقتصاد و صنعت معدن و تجارت، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع معدنی و معاونین سازمان برنامه و بودجه به عمل آمده که از حسن نظر و اعلام موافقت اولیه ایشان در واگذاری اوراق بهادار، سهام و دارایی شرکت‌های دولتی جهت اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تقدیر و تشکر می‌کنم. مدیرعامل تأمین اجتماعی با تاکید بر ضرورت مدیریت صحیح منابع سازمان تصریح کرد: با هزینه شدن منابع سرمایه‌ای برای امور جاری و تعهدات سنواتی مخالفیم.

سالاری در ادامه گفت: شیوع ویروس کرونا در سه حوزه شامل افزایش هزینه‌های درمان، افزایش هزینه بیمه بیکاری و کاهش وصول حق بیمه بر منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی تأثیرگذار بوده است‌.

وی افزود: با تمهیدات انجام شده و مساعدت‌های که از سوی دولت صورت می‌گیرد خدمت‌رسانی این سازمان به جامعه تحت پوشش بدون محدودیت و کاستی تداوم خواهد داشت. سالاری ادامه داد: در حالی که به طور معمول حدود 240هزار نفر از سازمان تأمین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، علاوه بر آن تعداد، حدود 670هزار نفر از افراد مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی به تبع شیوع بیماری کرونا درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری کرده‌اند و برای تجهیز منابع لازم به منظور پرداخت به متقاضیان واجد شرایط جدید در حال پیگیری و تعامل با سایر نهادها هستیم.