اعتراضات صنفی کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه دیروز وارد سیزدهمین روز شد. کارگران این واحد صنعتی از عملی نشدن وعده‌های کارفرما و مسئولان استانی برای پیگیری مطالبات کارگران خبر دادند.

یکی از این کارگران به ایلنا گفت: همانند روزهای گذشته در محوطه مجتمع جمع شده‌ و منتظر عملی شدن وعده‌های داده شده در خصوص مطالباتشان هستیم.

وی با بیان اینکه کارگران خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه و امنیت شغلی خود هستند، گفت: تا این لحظه از جانب مدیریت کارخانه و مسئولان اداری شهرستان شوش پاسخ مشخصی به خواسته‌های کارگران داده نشده است.

وی با بیان اینکه مدیریت کنونی کشت و صنعت هفت‌تپه با پرداخت نامنظم دستمزد و حق بیمه حدود 3 تا ۴ هزار کارگر این واحد صنعتی و کشاورزی باعث تشدید وضعیت بد اقتصادی خانواده‌های این کارگران شده، افزود: در شرایط فعلی که کارگران در اعتراض هستند، از مسئولان توقع داریم که به جای حمایت از مدیریت کارخانه، از او بخواهند به تعهدات قانونی خود در قبال کارگران و کارخانه عمل کند.

به گفته این کارگر، مجموع مطالبات کارگران هفت‌تپه سه ماه مزد و بیمه است و کارگران از کارفرمای انتظار دارند مطالبات سال جاری آنان را پرداخت کند.

وی گفت: همچنین دست‌کم ۴ ماه معوقات بیمه‌ای داریم و کارگران از ماه‌ها قبل امکان دریافت خدمات درمانی از مراکز ملکی تامین اجتماعی را ندارند. به گفته این کارگر باسابقه کشت و صنعت هفت‌تپه، اخیرا سازمان تامین اجتماعی با پیگیری نمایندگان کارگری با ثبت حدود چهار ماه از سوابق بیمه‌ای کارگران موافقت کرده و نمایندگان کارگری در حال آماده کردن لیست بیمه‌ای کارگران برای ارسال به تامین اجتماعی هستند.