وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل‌های سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیارد تومان از واگذاری سهام شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی) در بورس را تشریح کرد.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری گفت: یکی از مهمترین خواص بورسی شدن شستا این است که منابع حاصل از فروش خود را نمی‌تواند به اختیار یا اینکه هر طور خواست هزینه امور جاری کند. به عبارت دیگر بورسی شدن شستا این امکان را فراهم کرد تا با روش‌های متنوعی که یکی از آنها عرضه اولیه سهام در بدو ورود به شستا بود به تأمین مالی نیازها اقدام کنیم. این تأمین مالی در عرصه‌هایی است که در خصوص نحوه استفاده از ۷ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ما قبلاً برای ارائه خدمات به اعضای سازمان تأمین اجتماعی نهادسازی کرده‌ایم مثلاً بانک رفاه کارگران را تأسیس کرده‌ایم. امروز کمبود سرمایه یکی از مواردی است که این بانک برای ارائه خدمات بیشتر به مردم با آن مواجه است. هرچه سرمایه بانک رفاه افزایش یابد طبیعتاً امکان ارائه خدمات نیز بیشتر خواهد شد.

شریعتمداری گفت: امسال توانسته‌ایم وام قرض‌الحسنه بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی را ده برابر ارتقا دهیم. این امر به دلیل اقدام محدودی بود که ما در افزایش سرمایه بانک رفاه کردیم. اما این بار با افزایش سرمایه بیشتر امکان ارائه خدمات متنوع‌تری چه به ذی‌نفعان و چه به تأمین اجتماعی برای تأمین مالی کلیه طرح‌ها و پروژه‌ها در بانک رفاه فراهم می‌کنیم. وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که می‌توانیم انجام دهیم این است که در مجموعه تأمین اجتماعی خدمات پزشکی را باکیفیت بالاتری عرضه کنیم و تجهیزات مورد نیاز در مراکز درمانی سازمان را به صورت عادلانه‌تری تهیه و توزیع کنیم. با تکمیل این قبیل تجهیزات امکان ارائه خدمات بیشتر را به مردمی که از این خدمات بهره‌مند هستند را بیشتر فراهم کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز سازمان تأمین اجتماعی با تعداد زیادی از طرح‌های عمرانی نیمه‌کاره به دلیل کمبود منابع مواجه است که امکان اتمام این پروژه‌ها را پیدا نکرده است. طبیعتاً یکی از اولویت‌هایی که ابلاغ کردیم استفاده از این منابع بود.