احضار یک فعال کارگری به دادگاه

کارفرمای گروه ملی فولاد ایران علیه یکی از کارگران این واحد تولیدی طرح شکایت کرد. به گزارش ایلنا، «قریب حویزاوی» فعال کارگری شرکت گروه ملی فولاد ایران در پی شکایت کارفرما احضار شد. کارفرمای گروه ملی فولاد ایران، چندی پیش شکایت‌نامه‌ای علیه یکی از کارگران این واحد تولیدی خطاب به دادستان انقلاب شهرستان اهواز تنظیم کرد و احضار حویزاوی، فعال کارگری گروه ملی فولاد ایران براساس این شکایت‌نامه صورت گرفته‌ است.

    

شریعتمداری خبر داد:

پرداخت بسته حمایتی به بیکاران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر، از پرداخت بسته حمایتی به تمام کسانی که شغل خاص یا درآمد ثابت ندارند، خبر داد. محمد شریعتمداری در حساب توئیتر خود نوشت: حمایت از اقشار کم‌درآمدی که درآمد ثابت ندارند از مهمترین اولویت‌های ماست. با دستور مهم رئیس‌جمهور و همراهی سازمان برنامه، به کلیه کسانی که شغل خاص با درآمد ثابت ندارند، در اسفند یک بسته حمایتی پرداخت می‌شود. این افراد با کمک بانک اطلاعاتی ایرانیان شناسایی یا ثبت‌نام می‌شوند.

    

مشکل بیمه قالیبافان حل شد

نماینده مهریز و بافق در مجلس گفت: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکل بیمه قالیبافان سراسر کشور حل شد. به گزارش ایسنا، محمدرضا صباغیان اظهار داشت: قبلا بیمه قالیباف در صورت عدم پرداخت، بلافاصله قطع می‌شد و با توجه به ضوابط و مقررات قبلی و عدم سهمیه مناسب واحدهای اجرایی تأمین اجتماعی، امکان انعقاد قرارداد مجدد میسر نبود. عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه با شرایط قبل عملاً خانواده‌های تحت پوشش این افراد که عمدتاً سرپرست خانوار و فاقد وضعیت مالی لازم هستند، از تعهدات بیمه‌ای بهره‌مند نمی‌شدند، تصریح کرد: در جلسه با مدیرعامل تأمین اجتماعی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اخذ دستور، این مشکل با دستور اداری معاون بیمه تأمین اجتماعی به مدیران کل تأمین اجتماعی استان در تاریخ یازدهم اسفندماه برای تمام قالیبافان و شاغلان صنایع دستی سراسر کشور برطرف شد. صباغیان با اشاره به اینکه سهمیه پذیرش متقاضیان از ۱۰ به ۵۰درصد افزایش یافته، گفت: همچنین مقرر شده برای بیمه‌شدگانی که به دلایل مختلف مبلغ حق بیمه را خارج از مهلت مقرر پرداخت می‌کنند و از آخرین مهلت پرداخت حق بیمه آنان بیش از سه ماه نگذشته باشد، برای یک بار مجوز پذیرش درخواست و انعقاد قرارداد حق بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی صادر و مشکل شمار زیادی از این قشر کوشا برطرف شود.

    

پرستاران ۲۰۰هزار تومان سختی کار می‌گیرند

طبق اعلام وزارت اقتصاد، ۱۵ میلیارد تومان در وجه اورژانس کشور و ۲۰۰ میلیارد تومان هم از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها بابت سختی کار پرستاران در وجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز شد. به گزارش وزارت اقتصاد و امور دارایی و بنا بر اعلام کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با ویروس کرونای این وزارتخانه، مبلغ ۵۶۰ میلیارد تومان توسط معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور وزارت اقتصاد برای تأمین مالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته جاری پرداخت شده است. این کمیته از واریز مبلغ ۷۰ میلیارد تومان در هفته جاری از سوی معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور وزارت اقتصاد بابت خرید دارو در وجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد. بنا به این گزارش همچنین مبلغ یک هزار میلیارد تومان بابت یک درصد طرح سلامت در وجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور پرداخت شده است. همچنین بنا بر اعلام کمیته مذکور، با هماهنگی بیمه مرکزی، صنعت بیمه کشور در روزهای آتی معادل ۴۵۰ میلیارد تومان برای رفع مشکل نقدینگی و مقابله با ویروس کرونا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت خواهد کرد.