۲۲ خدمت کارگری و کارفرمایی غیرحضوری شد

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از غیرحضوری شدن ۲۲ خدمت در حوزه‌های کارگری و کارفرمایی خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی اظهار داشت: به منظور کارآمدی هر چه بیشتر خدمات الکترونیکی و افزایش تعامل‌پذیری بین دولت و آحاد جامعه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور مدیریت و نظارت هر چه بیشتر بر اجرای قانون کار و تنظیم روابط کار کشور از طریق الکترونیکی کردن فرآیند و گردش کار فرآیندهای حوزه روابط کار و پیمایش تمامی شاخص‌های بازار کار در محدوده مشمولان قانون کار در حوزه‌های بازرسی کار، ایمنی و حفاظت فنی، حمایت از مشاغل و واحدهای مشکل دار، شکایات کارگری، قراردادهای کار، جبران خدمات کارگران و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، اقدام به تهیه «سامانه جامع روابط کار» کرد تا ضمن ایجاد تحولی شگرف در نحوه ارائه خدمات به شرکای اجتماعی، گام بلندی در افزایش رضایتمندی شرکای اجتماعی و تکریم ارباب رجوع بردارد.

شاکرمی با تاکید بر اینکه طراحی سامانه جامع روابط روابط کار از سال ۱۳۹۶ در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: سامانه جامع روابط کار دربرگیرنده ۴۹ زیرسامانه در حوزه‌های مختلف روابط کار است که تمامی خدمات و وظایف معاونت روابط کار را به صورت الکترونیکی ارائه می‌دهد.

وی گفت: لازمه ورود به سامانه جامع روابط کار، احراز هویت کارگران و کارفرمایان در دفاتر پیشخوان دولت است. از این رو تمامی کارگران و کارفرمایان و افرادی که بخواهند به نوعی از زیرسامانه‌های سامانه جامع روابط کار استفاده کنند برای یک بار باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و احراز هویت شوند و پس از آن می‌توانند با دریافت نام کاربری و رمز عبور که به تلفن همراه آنها پیامک خواهد شد، وارد سامانه جامع روابط کار شوند و از خدمات غیرحضوری این سامانه ازجمله ثبت شکایت و دادخواست استفاده کنند.

    

۱۰۰هزار نفر از شاغلان روستایی بیمه می‌شوند

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۱۹۷هزار شغل جدید و خالص در راستای طرح اشتغال روستایی ایجاد شده، گفت: تا پایان سال ۱۰۰هزار نفر از شاغلان مناطق روستایی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

عیسی منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از پایان سال ۱۳۹۶ تاکنون ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای فعالان اقتصادی مناطق روستایی و عشایری درنظر گرفته شده و ۱۲۲هزار واحد کسب و کار از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

وی هدف‌گذاری و تعهد ایجاد شغل در ازای تسهیلات پرداختی در این طرح را ۲۳۰هزار نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۹۷هزار شغل جدید و خالص در راستای طرح اشتغال روستایی ایجاد شده و طی سال‌های ۱۳۹۷ و  ۱۳۹۸ سهم اشتغال روستاها افزایش و نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده است.

    

فرزندان با مادران ایرانی، شناسنامه‌دار می‌شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حساب کاربری خود در توئیتر از شناسنامه‌دار شدن فرزندان با مادران ایرانی خبر داد.

محمد شریعتمداری روز شنبه مصادف با روز مادر نوشت: «با وزارت کشور ، معاونت امنیتی انتظامی و سازمان‌ ثبت احوال و نهادهای امنیتی گفت‌وگو شده است تا مانع اجرای قانون فاخری که موجب هویت‌دار شدن فرزندان عزیز با مادران ایرانی می‌شود، نباشند. این قانون با همراهی آنها قطعاً با سرعت بیشتری عملیاتی می‌شود».