۱۴۰ کارگر شهرداری منطقه سه اهواز معوقات مزدی دارند

یکی از پیمانکاران پیشین شهرداری منطقه سه اهواز از حدود ۲ سال قبل بابت بخشی از معوقات مزدی ۱۴۰ کارگر خدماتی بدهکار است و هنور پرداختی به کارگران صورت نگرفته است. کارگران شهرداری منطقه سه اهواز در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این مطلب گفتند که از سال ۹۲ تا ۹۶ تحت مسئولیت یکی از شرکت‌های پیمانکاری به عنوان کارگر خدماتی در نواحی یک و دو منطقه سه شهرداری اهواز مشغول به کار بوده‌اند اما از زمان خاتمه قرارداد خود با پیمانکار مذکور، هنوز نتوانسته‌اند مطالبات معوقه خود را از او دریافت کنند. به ادعای این تعداد کارگر، کارگران پیمانکاری در طول زمان ۴ ساله‌ای که زیر نظر این پیمانکار مشغول فعالیت بودند برخی مزایای مزدی همانند حق سنوات، مرخصی، پاداش، اضافه‌کاری، حق لباس و... را دریافت نکرده‌اند. براساس اظهارات کارگران، پیمانکار پیشین به هر کارگر خدماتی شهرداری منطقه سه اهواز به صورت میانگین حدود 10میلیون تومان بدهی دارد. طبق اظهارات کارگران، شهرداری بعد از خروج پیمانکار قبلی، قرارداد کار جدیدی را در بخش خدمات با پیمانکار جدید منعقد کرده و پیمانکار جدید نیز پرداخت سنوات سال گذشته آنها را به تاخیر انداخته است.

    

معاون شهردار تهران:

جابه‌جایی کارکنان مترو قطعی است

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه جابه‌جایی برخی کارکنان مترو قطعی است، ‌گفت: واکنش‌ها به این جابه‌جایی بی‌مورد است. به گزارش فارس،‌ محسن پورسیدآقایی درباره تجمع برخی کارکنان مترو و اعتراضات آنها اظهار داشت: نگرانی همکارانمان در مترو را نادیده نمی‌گیریم اما واکنش‌هایشان به این جابه‌جایی بی‌مورد است چرا که جابه‌جایی صورت گرفته فقط درون‌سازمانی است. وی با بیان اینکه همکاران معترض، کارکنان شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه هستند که شغلشان نگهبانی یا انتظامات بوده و نظر به اتمام ساخت برخی از ایستگاه‌ها و عدم نیاز شرکت به آنها، با هماهنگی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران تصمیم بر به‌کارگیری آنها در مناطق گرفته شده است. معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه جای هیچ‌گونه نگرانی برای این افراد نیست، تصریح کرد: براساس تصمیم و تدابیر اتخاذ شده، هیچ‌گونه تغییری نه در قرارداد همکاریشان که همان شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه است، حاصل خواهد شد و نه در حقوق و مزایایشان و باز هم متذکر می‌شوم که این صرفا یک جابه‌جایی درون‌سازمانی است.

    

معاون وزیر کار خواستار شد:

جلوگیری از واردات تجهیزات ایمنی غیراستاندارد

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید برای توسعه کسب و کارهای داخلی از ورود و توزیع تجهیزات ایمنی و بهداشت کار غیراستاندارد به کشور جلوگیری شود. حاتم شاکرمی افزود: ایمنی و جان کارگران وابسته به تجهیزات ایمنی استاندارد است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توسعه فضای کسب و کار در این بخش حمایت می‌کند. شاکرمی با تاکید بر اهمیت تجهیزات استاندارد در پیشگیری از حوادث ناشی از کار در زمینه ارتقای شاخص‌های ایمنی و حفاظت فنی گفت: نخست باید شرایط ایمن در محیط کار را به نحوی فراهم آورد که ظرفیت ایجاد حادثه به حداقل برسد و سپس با اقدامات کنترلی بر تامین ایمنی محیط کار نظارت کرد.

    

کارگر ساختمانی قربانی برق‌گرفتگی شد

یک کارگر ساختمانی به علت برق‌گرفتگی در شهرستان شبستر در آذربایجان شرقی دچار حادثه شد و جان باخت.

این کارگر ۲۱ ساله، در ساختمان در حال ساخت در روستای کوشک در شهرستان شبستر مشغول به کار بوده است که دچار حادثه می‌شود. در بررسی‌ها مشخص شد، کارگری هنگام کار ساختمانی در حال ساخت، بر اثر برق گرفتگی دستگاه بالابر و به علت شدت صدمات وارده جان خود را از دست داده است.