عضو کمیته مزد شورای عالی کار با اشاره به نشست کمیته مزد شورای عالی کار اظهار کرد: گروه کارفرمایی باید در این نشست حضور داشته باشند تا سبد معیشت خانوار کارگران برای سال ۹۹ مشخص شود.

محمدرضا تاجیک در گفت‌وگو با تسنیم گفت: اعداد و ارقامی که از کمیته مزد برای تعیین دستمزد سال آتی خارج می‌شود باید منطقی و مورد پذیرش جامعه باشد.

تاجیک با اعلام اینکه در نشست قبلی کمیته مزد شورای‌عالی کار در مورد تعیین اقلام خوراکی سبد معیشت با گروه دولت به تفاهم رسیده‌ایم، گفت: جلسه قبلی کمیته مزد بدون حضور نمایندگان کارفرمایی برگزار شد و نمایندگان بخش‌های کارگری و دولت بررسی‌هایی را بر اقلام خوراکی سبد معیشت کارگران انجام دادند و مشکلی در این زمینه نداشتند.

وی افزود: در مورد جمع ریالی اقلام غیرخوراکی و محاسبه تورم آن بررسی‌های لازم انجام شده است ولی دیدگاه‌های محاسبه طرفین متفاوت است.

تاجیک تأکید کرد: با توجه به اینکه وظیفه کمیته مزد کارشناسی و بررسی حداقل هزینه زندگی خانوار کارگران برای سال 99 است، اعداد و ارقامی که از کمیته مزد برای سال آتی خارج می‌شود باید منطقی و مورد پذیرش جامعه باشد و این اعداد باید بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی کشور محاسبه و اعلام شود.