سالاری خبر داد:

خروج تامین اجتماعی از بنگاهداری

مراسم معارفه معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با حضور مدیرعامل این سازمان، برگزار و از تلاش‌های سرپرست قبلی این حوزه قدردانی شد. به گزارش اداره کل روابط‌عمومی تامین اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این مراسم گفت: ساختار جدید معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان متناسب با فعالیت آن تعریف شده تا ضمن مدیریت و راهبری بخش اقتصادی سازمان بر عملکرد شرکت‌های تابعه نظارت داشته باشد. مصطفی سالاری با بیان اینکه در ساختار جدید معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری، به سمت تقویت و تخصصی شدن آن رفتیم، تصریح کرد: برای اینکه اموال و دارایی‌های کارگران که امانت نزد سازمان است بهتر مدیریت شود باید به سمتی برویم که مورد تاکید رئیس‌جمهور نیز است یعنی سهامداری و خروج از بنگاهداری. وی تاکید کرد: سهامداری کار عاقلانه و منطقی است و بهترین روش برای صیانت از اموال کارگران است.

    

کارگران فصلی نی‌بر هفت‌تپه تجمع کردند

جمعی از کارگران نی‌بر مجتمع نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به آنچه کسر دو روز حقوق در فیش دی ماه خود می‌خوانند، مقابل دفتر مجتمع، تجمع اعتراضی برگزار کردند. معاون بخش کشاورزی این مجموعه می‌گوید: برای رضایت کارگران این دو روز را در ماه‌های آینده جبران می‌کنیم. به گزارش ایلنا، دیروز حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر از جمعیت ۷۰۰ نفری از کارگران نی‌بر هفت‌تپه با پیاده‌روی در مسیر مزارع مقابل دفتر مدیریت جمع شده و نسبت به کسر دو روز از فیش حقوق دی ماه خود اعتراض کردند. این کارگران با بیان اینکه در روزهای گذشته فیش حقوق دی ماه توزیع شده که از مجموع ۱۵ روز کاری کارگران نی‌بر دو روز از حقوق همه کارگران کسر شده، افزودند: معیار پرداخت حقوق کارگران نی‌بر براساس میزان تناژ بریدن نی است درحالی‌که هیچ معیاری برای محاسبه تناژ در این مجموعه وجود ندارد و کارگران نی‌بر به‌صورت روزمزدی در مزارع مشغولند. کارگران نی‌بر با بیان اینکه در فصل برداشت نیشکر تمام تلاش خود را به‌رغم کیفیت بد نیشکر در مزارع انجام می‌دهیم، افزودند: درست نیست که کارفرما در زمان پرداخت حقوق کارگرانی که در سخت‌ترین شرایط در مزارع نیشکر مشغول بریدن نی هستند، کم بگذارد. «حمید کریم‌پور» معاون بخش کشاورزی مجموعه نیشکر هفت‌تپه در ارتباط با این تجمع گفت: برخی از نی‌برهای فصلی هفت‌تپه براساس میزان تناژی که نی قطع می‌کنند، حقوق دریافت می‌کنند. از قرار معلوم این کارگران کمتر از تناژ مشخص شده کار انجام داده‌اند که سعی می‌کنیم این اختلاف را در ماه‌های آینده جبران کنیم.

    

مرگ دو کارگر ساختمانی بر اثر سقوط از ارتفاع

دو کارگر ساختمانی حین نصب حلب در پشت بام یک ساختمان در شهر آستانه اشرفیه به دلیل سقوط از ارتفاع، جان خود را از دست داد‌ند. به گزارش ایلنا، «حمید محمدی‌نسب» فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه در مورد جزئیات این حادثه، اظهار داشت: دو کارگر ساختمانی حین نصب حلب به دلیل رعایت نکردن ایمنی کار از ارتفاع یک ساختمان سقوط کردند که سبب مرگ آنها شد. به گفته وی، جان‌باختگان دو مرد ۶۱ و ۶۵ ساله بوده که به دلیل شدت جراحات وارده در محل حادثه جان خود را از دست دادند.

    

سوختگی یک کارگر در کارخانه فولاد سمنان

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  سمنان گفت: صبح دیروز یکی از کارگران شرکت فولاد  سمنان واقع در شهرک صنعتی سمنان به دلیل پاشیدن مواد مذاب دچار سوختگی شد. به گزارش ایلنا، «محمد عالی» گفت: این کارگر شرکت فولاد که از چند ناحیه بدن دچار سوختگی شده هم‌اکنون در بیمارستان ساری در استان مازندران بستری است. طبق این گزارش، این کارگر حادثه‌دیده در ابتدا به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شده بود اما به دلیل نبود مرکز درمان سوختگی در استان سمنان، به بیمارستان ساری اعزام شد.