آفریده:

برون‌سپاری درمان تامین اجتماعی ممنوع است

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: درمان بیمه‌شدگان و حفظ کرامت انسانی آنها، خطر قرمز سازمان تامین اجتماعی است.

ابوالفضل آفریده با تاکید بر اینکه درمان جزو لاینفک تامین اجتماعی است، اظهار کرد: برون‌سپاری حوزه درمان در این سازمان مطلقا ممنوع است و سازمان با همه توان و امکانات به بهترین وجه در حوزه درمان به مردم خدمات لازم ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به برخی نگرانی‌های جامعه کارگری درباره طرح موضوع واگذاری و برون‌سپاری حوزه درمان تامین اجتماعی اظهار کرد: واگذاری بخش درمان و برون‌سپاری آن از نظر تامین اجتماعی مطلقا ممنوع است.

آفریده بیان کرد: ساختار تامین اجتماعی به سمت عملکرد بهتر و چابک‌تر و فعالیت در حوزه درمان به صورت علمی‌تر و تخصصی‌تر است تا بتوان امید به زندگی را در بین مردم و به ویژه بیمه‌شدگان افزایش داد.

وی تصریح کرد: حفظ و حراست از سلامتی بیمه‌شدگان مهمترین رویکرد حوزه درمان و سلامت سازمان است و تامین اجتماعی با اولویت‌بندی مشکلات و نیازها، تمام تلاش خود را برای برآوردن مطالبات مردمی در حوزه درمان به کار بسته است.

آفریده با اشاره به اینکه ۹۰درصد تشخیص و درمان یک بیمار براساس معاینه و شرح حال و تنها در پنج درصد پاراکلینیک نقش دارد، افزود: متاسفانه در کشور ما عمده تمرکز در حوزه پاراکلینیک است و این روند هزینه پرداختی سازمان برای درمان را افزایش داده است. وی تاکید کرد: تک‌تک برگه‌های دفترچه بیمه مانند چک‌های سفیدامضایی است که بابت آن باید هزینه پرداخت کرد و این پرداخت هزینه از حساب بیمه‌شده خارج می‌شود.

    

کارگران چادرملو منتظر بازگشت به کارند

کارگران بهاوند باراد می‌گویند: خواستار بازگشت به کار هستیم.

به گزارش ایلنا، در هفته‌های گذشته، یکی از شرکت‌های پیمانکاری چادرملو (شرکت بهاوند باراد) با کارگران خود که حدود 230 نفر هستند، تسویه حساب کرد و تلاش‌های این کارگران برای تمدید قراردادهای شغلی که در همان روزها منقضی شده بود، بی‌نتیجه ماند. حالا این کارگران می‌گویند: به نظر می‌رسد شرکت مجدداً شروع به کار کرده و دو، سه نفر از کارگران شرکت را به سر کار بازگردانده‌اند. ما خواستار این هستیم که همه کارگران شرکت به سر کار خود بازگردند و نگرانیم که نکند از شرکت‌های دیگر نیرو بیاورند.

این کارگران که پیش از این از کارفرمای پیمانکار، رضایت‌نامه دریافت کرده‌اند، می‌گویند: کار پیدا کردن در شب عید برای ما ساده نیست، از کارفرمای چادرملو می‌خواهیم پیمانکار را نسبت به بازگشت به کار کارگران ملزم کند.