نگرانی بازنشستگان از تجمیع بیمه پایه و تکمیلی

بازنشستگان کشوری می‌گویند: در شرایطی که یکی از مطالبات اصلی ما حذف بیمه تکمیلی است، صحبت از تجمیع بیمه‌ها مشکلی را حل نمی‌کند. جمعی از بازنشستگان کشوری در گفت‌وگو با ایلنا، از زمزمه‌های تجمیع بیمه‌های بازنشستگان ابراز نگرانی کردند و گفتند: ما خواستار حذف بیمه تکمیلی و ارتقای کیفی بیمه پایه هستییم. بیمه پایه باید بتواند همه نیازهای درمانی بازنشستگان را تامین کند. همه قوانین بالادستی نیز بر این الزام تاکید دارند. حال صحبت از اجماع بیمه پایه و بیمه تکمیلی مشکلات ما را حل نمی‌کند. در روزهای گذشته، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از اجرای طرح تجمیع آزمایشی بیمه تکمیلى آتیه‌سازان و بیمه پایه سلامت برای بازنشستگان کشوری تا پایان سال خبر داد و ابراز امیدواری کرد این اقدام نظر بازنشستگان را تامین کند. موهبتی با تاکید بر تکریم بازنشستگان در جامعه گفت: در حال حاضر ۱۰درصد جمعیت کشور یعنی حدود ٨میلیون نفر از بیمه‌شدگان و بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی تحت پوشش بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ قرار دارند. بازنشستگان می‌گویند: این طرح تجمیع، نتیجه‌ای جز دست بردن در جیب بازنشستگان و تحمیل هزینه بیشتر درمان بر دوش ما نخواهد داشت.

    

عضو شورای اسلامی کار پلی‌اکریل:

چشم کارگران به مسئولان دوخته شده است

عضو شورای اسلامی کار پلی‌اکریل اصفهان می‌گوید: بخشی از مواد اولیه کارخانه پلی‌اکریل تامین شده و امیدواریم با استمرار این روند، کارخانه به ظرفیت کامل برسد. علیرضا خرمی در گفت‌وگو با ایلنا، در ارتباط آخرین وضعیت تولید در این واحد نساجی گفت: واحد پلی‌استر ماه‌هاست فعال است اما پیش از این، واحدهای اکریلیک یک و دو به علت نبود مواد اولیه، غیرفعال بودند که خوشبختانه به اندازه ۵۰۰تن مواد اولیه به کارخانه وارد شده است. وی ادامه داد: اکریلیک یک و دو، ماهانه به ۴ هزار تن مواد اولیه نیاز دارند. فعلا تا این لحظه ۵۰۰ تن آمده تا تولید راه بیافتد اما مسئولان قول داده‌اند که این وضعیت استمرار داشته باشد. امیدواریم همین طور باشد و با ورود تدریجی مواد اولیه، تولید در پلی‌اکریل به ظرفیت کامل برسد. خرمی در ارتباط با وضعیت کارگران و دستمزد آنها گفت: همه کارگران در همه واحدهای کارخانه سر کار هستند و خوشبختانه مزد به موقع پرداخت می‌شود. عضو شورای اسلامی کار پلی‌اکریل اصفهان اضافه کرد: از مسئولان، هیات دولت و همه کسانی که تاکنون با پلی‌اکریل همکاری کردند، تشکر می‌کنیم. پلی‌اکریل همچنین مرهون پرسنل و کارکنانی است که در سال‌های اخیر، همه مشکلات و کاستی‌ها را تاب آوردند و ناگواری‌ها را تحمل کردند. امیدواریم این کارخانه قدیمی و پرسابقه خیلی زود سر پا شود. وی در پایان تاکید کرد: هنوز هم چشم امید کارگران پلی‌اکریل به درایت و همت مسئولان دوخته شده و امیدواریم به وعده‌ها عمل کنند. امیدواریم خیلی زود پلی‌اکریل به ظرفیت کامل برسد. حیف است که این قطب نساجی کشور در حالت اغما یا رکود باشد.

    

کارگر شیشه همدان بر اثر سقوط از ارتفاع جان باخت

یک کارگر پیمانکاری که در کارخانه شیشه همدان روی داربست مشغول به کار بود، بر اثر سقوط از داربست جان سپرد. به گزارش ایلنا، این کارگر «اصغر نجفی» نام دارد و براساس اطلاعات اورژانس، 38 ساله است. منابع محلی گفتند که این کارگر برای شرکت آبتین یدک کار می‌کرد. دقایقی پس از حضور بازپرس، پیکر وی از محل کارخانه به پزشک قانونی همدان منتقل شد. «حیدری» معاون اورژانس همدان با تایید این خبر گفت: حوالی ظهر با اورژانس تماس گرفتند و اعلام حادثه کردند. متاسفانه این کارگر از ارتفاع 15 متری سقوط کرد و دچار ترومای سر شد. بین دو ابروی وی شکافته شده  و ضربه شدیدی به مغرش وارد شد. فوت وی قطعی بود.