کارگران معدن مس تکنار بردسکن ۴ماه مزد طلبکارند

پرداخت حدود ۴ ماه دستمزد بیش از ۵۰ نفر از کارگران شاغل در معدن مس تکنار بردسکن به تعویق افتاده است.

به گزارش ایلنا، معدن مس تکنار بردسکن بزرگترین و قدیمی‌ترین معدن در شرق کشور است و کارگرانی که در این معدن کار می‌کنند ۴ ماه بابت مزد معوقه طلبکارند و علاوه بر این پرداخت حق بیمه این کارگران نیز با مشکل روبه‌رو است.

«حسین غلامی» رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بردسکن با تأیید عدم پرداخت حقوق کارگران این واحد معدنی گفت: کارگران می‌توانند با ارائه شکایت به اداره کار موضوع مطالبات خود را پیگیری کنند.

به گفته وی، مدیران این شهرستان مشکلات معدن ازجمله تقسیط بدهی آب، برق، مالیات و بیمه این شرکت را رفع کرده‌اند اما در حال حاضر مشکل مدیریتی این معدن منجر شده که کارگران این مجموعه نتوانند حقوق خود را دریافت کنند.

    

کارگران سد کارون تا ۶ ماه معوقات مزدی طلبکارند

با وجود اتمام پروژه سد کارون ۴ در سال‌های گذشته، شماری از کارگران این پروژه عمرانی تا شش ماه معوقات مزدی طلبکارند.

به گزارش ایلنا، یکی از کارگران این پروژه با اشاره به اینکه این تعداد از کارگران به صورت پراکنده در سایر پروژه‌ها مشغول کار هستند، گفت: تعدادی از کارگران در نتیجه دریافت نکردن ۶ ماه مزد دچار مشکلات معیشتی شده‌اند.

وی از کاهش تعداد کارگران این پروژه سخن گفت و افزود: در مراحل ساخت این پروژه عمرانی، حدود ۱۰ تا ۱۲هزار نیروی کار به صورت مستقیم و تعدادی نیز به صورت غیرمستقیم در مراحل ساخت این پروژه مشغول کار بوده‌اند.

در همین زمینه «حسینعلی رضایی سر پیری» با تایید معوقات مزدی کارگران کارون ۴ در جلسه روز ۲۰ آذر ماه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه یکی از بحران‌های اقتصادی از دست رفتن امنیت شغلی کارگران است، گفت: کارگران سد کارون ۴ نسبت به عدم پرداخت حقوق ۶ ماهه گذشته خود معترض هستند که می‌طلبد مسئولان اهتمام لازم جهت رفاه حال کارگران و مطالبات به‌حق آنها داشته باشند.

    

اعتراض کارگران شهرداری کوت عبدالله به معوقات مزدی

کارگران شهرداری کوت عبدلله از مشخص نشدن وضعیت مطالبات معوقه خود خبر می‌دهند.

به گزارش ایلنا، صبح دیروز (دوشنبه ۲۵ آذر ماه) شماری از کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله برای وصول مطالبات معوقه خود مقابل ساختمان استانداری خوزستان دست به اعتراض صنفی زدند.

به گفته آنها، شهرداری دستمزد ماه‌های مهر و آبان کارگران را پرداخت نکرده و در شرایط فعلی که دو ماه حقوق طلبکاریم، با پرداخت نشدن حقوق آذر ماه نگران افزایش معوقات مزدی و تامین هزینه‌های زندگی خود هستیم. به گفته کارگران شهرداری کوت عبدالله، دست‌کم ۵۰ نفر در بخش فضای سبز شهر مشغول کارند و شهرداری هیچ برنامه‌ای برای پرداخت مطالبات‌ کارگران ندارد.

براساس ادعای این کارگران، جدا از دو ماه مزد معوقه، آنها از زمان پیمانکار پیشین نیز ۵ ماه حقوق و مزایا طلبکارند که تاکنون پرداخت نشده است.

این کارگران با ابراز نگرانی از وضعیت به وجود آمده، می‌گویند: از مسئولان شهری و شهرستانی می‌خواهیم با درک همه مشکلاتی که در نتیجه عدم دریافت مزد برای مجموعه کارگران شهرداری به وجود می‌آید، درخصوص پرداخت حداقل بخشی از مطالبات مزدی ما اقدام کنند.