قطب نساجی کشور با ۴۰درصد ظرفیت فعال است

سال گذشته «شرکت پلی‌اکریل اصفهان» برای مدتی به اغما فرو رفت و کارگران به بیمه بیکاری معرفی شدند. حالا چند ماهی‌ست که این کارگران به سر کار بازگشته‌اند، اما به گفته عضو شورای اسلامی کار این واحد تولیدی، نه ماه از معوقات مزدی کارگران که مربوط به دوران قبل از تعطیلی است، همچنان پرداخت نشده و فقط ۴۰درصد پلی‌اکریل فعال است. به گزارش ایلنا، علیرضا خرمی ادامه داد: بخش «پلی‌استر» با ظرفیت کامل مشغول به فعالیت است اما بخش‌های «اکریلیک یک» و «اکریلیک دو» همچنان در انتظار مواد اولیه هستند و چرخ تولید در آنها متوقف مانده است. به گفته وی، کمبود نقدینگی موجب شده که مواد اولیه بخش‌های اکریلیک خریداری نشود و کارگران این بخش‌ها به‌رغم حضور در سر کار، کاری برای انجام دادن نداشته باشند. نماینده کارگران پلی‌اکریل از مرتب بودن پرداخت دستمزدها خبر می‌دهد و می‌گوید: گر چه از قبل، ۹ ماه دستمزد معوق داریم اما اکنون دستمزدهای ماهانه به موقع پرداخت می‌شود. خرمی در ارتباط با آینده این واحد تولیدی که زمانی نه چندان دور «قطب صنعت نساجی کشور» خوانده می‌شد، ابراز نگرانی می‌کند و با اشاره به بازدید رئیس سازمان بازرسی کشور از این کارخانه می‌گوید: قول داده‌اند که ریشه‌های مشکل در پلی‌اکریل را از زمان واگذاری تا امروز به دقت بررسی کنند. امیدوارم کاری کنند و اجازه ندهند این واحد نساجی قدیمی، بیش از این در سراشیب نیستی فروغلتد.

    

کارگران سروش گلدیران:

اول پیمانکاری شدیم بعد هم بیکار

کارگران سروش گلدیران از بیکاری بعد از تعطیلی شرکت و خاتمه کار خبر می‌دهند. به گزارش ایلنا، این کارگران که تعداد آنها حدود ۳۵ نفر است، می‌گویند: بیش از سه سال است که پیمانکار مربوطه کار را تعطیل کرده است. ما همه مطالبات‌مان را بدون کم‌وکاست گرفتیم اما در نهایت، کاملاً بیکار شدیم. این کارگران دلیل بیکاری خود را پیمانکاری شدن کار می‌دانند و می‌گویند: بعد از اینکه پیمانکار کار را متوقف کرد، به دلیل ماهیت متفاوت کار نتوانستیم در بخش‌های دیگر گلدیران استخدام شویم و در نتیجه همگی مجبور شدیم سراغ کارهای دیگر برویم. طبق این گزارش، در سال ۹۴، کار تولید در این واحد تولیدی که تهیه دکوراسیون شرکت ال‌جی را برعهده دارد، به حالت نیمه متوقف درآمد و حدود یک سال پس از آن، این کارگاه که در شورآباد تهران واقع شده بود، کاملاً تعطیل شد. کارگران این واحد که کارگران نیمه‌متخصص صنایع الکترونیک بودند، بعضاً در مشاغل غیرمرتبط که هیچ ربطی به تخصص آنها ندارد، جذب شدند.

    

مرگ کارگر بر اثر سقوط از ساختمان در ساوه

مردی 24ساله هنگام کار ساختمانی در شهرستان ساوه، به علت عدم رعایت نکات ایمنی و سقوط از ارتفاع، جان خود را از دست داد.

براساس اعلام پلیس، «حسین برزگر» جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ساوه در بیان جزئیات این حادثه گفت: حدود ساعت 18:36 روز جمعه در پی اعلام مرکز فوریت سامانه 110 مبنی مرگ کارگری در ساختمانی در حال ساخت در یکی از محله‌های این شهرستان، بلافاصله عوامل انتظامی و امدادی، در محل حاضر شدند.

    

مرگ یک کارگر دامداری بر اثر آتش‌سوزی

صبح دیروز یک کارگر افغان در آتش‌سوزی اتاق کارگری یک واحد دامداری در گرمسار جان خود را از دست داد.

به گزارش ایلنا، حادثه مرگ یک کارگر دامداری روز شنبه (۱۶ آذر ماه) حوالی ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه صبح و زمانی رخ داد که این کارگر بر اثر آتش‌سوزی اتاق کارگری یک واحد دامداری در گرمسار، جان خود را از دست داد.

طبق این گزارش، این کارگر بین ۳۵ تا ۴۰ سال سن داشت و در اتاق کارگری یک واحد دامداری به همراه خانواده خود در آتش گرفتار شده بود.