عضو کمیسیون تلفیق مجلس:

بدهی‌ دولت به تامین اجتماعی در بودجه لحاظ نشده است

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ گفت: دولت یکی از بزرگترین بدهکاران به سازمان تامین اجتماعی است و باید بدهی خود را حداکثر ظرف مدت چهار سال تسویه کند. نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: دولت در بودجه سال 99 مسأله بدهی‌های خود به سازمان تامین اجتماعی را لحاظ نکرده است. نماینده ارومیه در مجلس با بیان اینکه عدم تسویه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی باعث شده که این سازمان بدهی بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و داروخانه‌ها را با تاخیر پرداخت کند، ادامه داد: حتی ما موضوع تهاتر بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی را مطرح کردیم که دولت زیر بار این موضوع هم نمی‌رود. عضو کمیسیون تلفیق لایحه بوجه سال 99 گفت: به هر شکلی دولت باید بدهی خود را به تامین اجتماعی حداکثر ظرف مدت چهار سال تسویه کند تا تامین اجتماعی بتواند بدهی خود به بیمارستان‌ها را تسویه کند. قاضی‌پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حال حاضر تنها 6 هزار میلیارد تومان برای مقوله همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال 99 در نظر گرفته شده و آیا این رقم کافی است یا خیر؟ گفت: این مبلغ ناکافی است و باید دقت بیشتری برای تعیین این بودجه مدنظر قرار می‌گرفت چرا که رقم بودجه همسان‌سازی بازنشستگان، بیش از 6 هزار میلیارد تومان است.

    

وعده استاندار برای پرداخت مزد کارگران شهرداری مریوان

استانداری کردستان وعده داده است طی روزهای آینده معوقات مزدی کارگران شهرداری مریوان پرداخت شود. به گزارش ایلنا، کارگران شهرداری مریوان مدت‌هاست که نسبت به تاخیر طولانی در پرداخت دستمزدهای خود انتقاد دارند. این کارگران هشت ماه است که حقوق نگرفته‌اند و از سال‌های 96 و 97 نیز معوقات مزدی پرداخت نشده دارند. در روزهای گذشته، کارگران شهرداری مریوان که تعداد آنها چند صد نفر است، در اعتراض به وضعیت بسیار بد معیشتی، دست از کار کشیدند و از مسئولان درخواست کردند که صدای دادخواهی آنها را بشنوند. در این بین، 20 نفر از این کارگران به نمایندگی از جانب همکاران خود از مریوان به سنندج رفتند و با استاندار کردستان دیدار کردند و  استاندار به آنها قول داد به زودی و ظرف چند روز، معوقات مزدی کارگران پرداخت می‌شود. کارگران شهرداری مریوان می‌گویند: بعد از وعده استاندار کردستان، به سر کار بازگشتیم و امیدواریم به این وعده عمل کنند. این کارگران تاکید دارند که در شرایط اقتصادی فعلی، حتی اگر دستمزدها به موقع پرداخت شود، چرخ زندگی نمی‌گردد، حال چه برسد به اینکه کارگری هشت ماه تمام حقوق نگیرد. آنها می‌گویند: ما حتی نان خالی هم در سفره نداریم!

    

مرگ کارگر کرمانی بر اثر برخورد با کابل فشار قوی

یک کارگر ساختمانی حین کار در یک پروژه ساختمانی بر اثر برق‌گرفتگی، جان خود را از دست داد. به گزارش ایلنا، بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که این کارگر هنگام کار بر اثر برخورد با سیم‌های برق فشار قوی دچار برق‌گرفتگی شده و به دلیل عدم امکان امدادرسانی به وی، این کارگر بلافاصله در محل جان خود را از دست داده است. «رضا میرزایی» مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه گفت: پیکر این کارگر ساختمانی از سیم‌های برق فشار قوی جدا و برای اقدامات قانونی به پزشکی انتقال یافت. وی به مجریان و کارگران پروژه‌های ساختمانی توصیه کرد که تمامی نکات ایمنی و حفاظتی کار را کاملا رعایت کنند و از سلامت و استاندارد بودن تجهیزات وسایل و دستگاه‌های مورد استفاده  قبل از شروع به کار اطمینان حاصل کنند. در عین حال حریم استاندارد سیم‌های برق را نیز باید رعایت شود.