عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به برخی از موانع رونق تولید اظهار کرد: با این همه مین‌هایی که بر سر راه یک تولیدکننده می‌گذارید، توقع دارید که او به قهرمانی ماراتن دست پیدا کند؟

معصومه آقاپور علیشاهی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: موضوع حمایت از تولید داخلی امری است که همه باید توجه لازم را به آن داشته باشند اما موضوعی که اکثر تولیدکنندگان امروز با آن مواجه هستند مانعی به نام دموکراسی اداری در کشور است. این سیستم نظارتی که اکنون شاهد آن هستیم در واقع سیستمی نظارتی نبوده بلکه یک سیستم پلیسی و دست و پاگیر در کشور است. این سیستم بیشترین مانع را برای تولید ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه «بخش‌های نظارتی و دستگاه‌هایی که با تولیدکننده سر و کار دارند مانند سازمان مالیات و بانک مرکزی به جای اینکه کنار تولیدکننده باشند و او را حمایت کنند، فکر می‌کنند تولیدکنندگان سارقان ثروت ایران هستند و آنها را به چشم عامل توسعه و پیشرفت کشور نگاه نمی‌کنند»، گفت: با برخی از تولیدکنندگان صحبت می‌کردم. آنها می‌گفتند ما سارق نبوده و دلسوز این کشور هستیم، چرا این اندازه به ما شک دارند و فکر می‌کنند ما قصد داریم بر سر کشور کلاه بگذاریم؟ چرا در سیستم بانکی کشور وقتی قراردادی برای وام منعقد می‌شود حتی یک نسخه از آن به تولیدکننده داده نمی‌شود؟ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مانع راه تولیدکننده، همین بروکراسی اداری است، اظهار کرد: همه سیستم باید خادم تولیدکننده باشد نه پلیس و بازرس تولیدکننده.

وی ادامه داد: گاهی دست و پای تولیدکننده را با وضع و اجرای قوانین می‌بندیم. ما باید قوانین کار را تغییر دهیم. اگرچه کارگر دارای اهمیت بسیار بالایی در کشور است اما حق کارگر صرفا باید از سوی کارفرما پرداخت شود؟ ما باید قوانین را برای بنگاه‌های اقتصادی زیر ۱۰ نفر تسهیل کنیم. قانون برای یک بنگاه اقتصادی زیر ۱۰ نفر با یک بنگاه اقتصادی ۱۵هزار نفری باید یکسان باشد، در حالی که توان این دو با هم یکسان نیست.