کارگری که ۱۴ مرداد ماه در معدن سنگ لایبید میمه اصفهان دچار حادثه شد، روز پنجشنبه در بیمارستان نجف‌آباد فوت کرد.

به گزارش ایلنا، نامش «احمدرضا کریمی» بود؛ ۲۴ ساله بوده و ساکن شهر لایبید اصفهان. جوانی در ابتدای راه جوانی که هنوز هزاران آرزو برای زندگی داشت. عموی وی می‌گوید: «دیروز که جسم جوانش را به سردخانه منتقل کردیم هیچ‌کدام از اعضای خانواده باورشان نمی‌شد. باورشان نمی‌شد که قصه «احمدرضا» این‌طوری تمام شده باشد. مگر می‌شود؟!»

احمدرضا کریمی مدتی بود که در یکی از معادن سنگ تزئینی در لایبید اصفهان کار می‌کرد. گزارش رسمی حادثه، نام کارگاه را «سینه‌کار ۸» معرفی می‌کند؛ یکی از معادن سنگ تزئینی در میمه استان اصفهان و می‌گوید: حادثه در تاریخ ۱۴ مردادماه سال ۹۸ در ساعت ۱۲:۱۰ ظهر رخ داده است.

در متن گزارش رسمی منتشر شده از سوی وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی مقابل ردیف «شرح واقعه» آمده است: «در ساعت مذکور هنگامی که کارگر مصدوم از مقابل سیم‌بر قواره‌ساز تردد می‌کرده، حفاظ سیم‌بر ناگهان پاره شده و به سر نامبرده برخورد کرده است».

همکاران احمدرضا نیز حادثه را این‌گونه توصیف می‌کنند: «در معدن، سنگ‌ها را الماسه برش می‌دهد. در آن روز زنجیر برش پاره می‌شود چون ایمنی درست و حسابی ندارد و این روش برش کاملاً قدیمی است. بعد از پاره شدن، موتوری که با ۳۰۰ دور در دقیقه می‌چرخد، می‌خورد به سر کارگر و سر را کامل منهدم می‌کند».

بعد از حادثه احمدرضا را به بیمارستانی در نجف‌آباد اصفهان منتقل می‌کنند. او تا روز پنجشنبه (چهارم شهریور ماه) در کما بود و در آن روز فوت می‌کند. احمدرضا از روز حادثه یعنی چهاردهم مرداد ماه، دیگر هرگز چشم‌هایش را باز نمی‌کند و هرگز به هوش نمی‌آید. در واقع بیش از 20 روز در کما بود و آن‌گاه تمام می‌کند.