مدیرعامل تامین اجتماعی گفت: براساس اعلام معاون حمل و نقل شهرداری تهران، ۷۰درصد کسانی که بیمه حمایتی تاکسیرانی دارند، هیچ‌گاه راننده تاکسی نبودند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مصطفی سالاری در نشست بررسی نقش استارتاپ‌ها در تسهیل فرآیندهای کسب و کار اظهار داشت: ما در تأمین اجتماعی به دنبال اصلاح رویه‌ها هستیم ولی بزرگترین محدودیت ما این است که سازمان، صندوق‌دار و امانت‌دار بخش مهمی از جمعیت کشور است که حق بیمه پرداخت می‌کنند و ما این اجازه را نداریم که درآمدهای حاصل از این حق بیمه را صرف عده‌ای دیگر کنیم. وی افزود: درآمدهای تأمین اجتماعی صرف سه خدمات اصلی ما شامل خدمات فوری که خدمات درمانی، خدمات اضطراری شامل ازکارافتادگی و بیمه بیکاری و خدمات بازنشستگی است که به بازنشستگان پرداخت می‌شود. مدیرعامل تأمین اجتماعی یادآور شد: یکی از مشکلاتی که داریم این است که در بخش بیمه‌های حمایتی، دولت‌ها موظف به پرداخت بخشی از حق بیمه‌ها هستند که تاکنون هیچ دولتی نتوانسته سهم خود را پرداخت کند. سالاری تصریح کرد: اصنافی که قرار بود بخشی از حق بیمه آنها را دولت بدهد ولی این کار انجام نشده را مجبور شدیم از پول کسانی که حق بیمه کامل پرداخت می‌کنند، پوشش دهیم. به خاطر این مطالبات معوق نتوانستیم پول بیمارستان‌ها را پرداخت کنیم و لذا بیمارستان‌ها از پذیرش دفترچه بیمه کسانی که حق بیمه کامل پرداخت می‌کنند هم خودداری می‌کنند. وی با تأکید بر اینکه مهمترین برنامه تأمین اجتماعی جلوگیری از تکرار این روند است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دیگر اصناف و مشاغلی که شامل بیمه حمایتی شوند را نمی‌پذیریم و تفاهم‌نامه‌ای که با اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی برای پذیرش رانندگان اپلیکیشن‌های موبایلی به عنوان بیمه خویش‌فرما به امضا رسانده‌ایم را اجرا خواهیم کرد و این رانندگان باید حق بیمه خود را کامل پرداخت کنند. مدیرعامل تأمین اجتماعی یکی دیگر از برنامه‌های سازمان را تجمیع بخشنامه‌های متعدد در هر حوزه عنوان و اظهار داشت: ۱۳۰ بخشنامه بیمه بیکاری را تجمیع و به یک بخشنامه تقلیل دادیم. وی یادآور شد: یکی دیگر از مشکلاتی که داریم این است که افرادی که در حرف و صنف‌های دیگر هستند، خود را در بیمه‌های حمایتی وارد کرده‌اند. در جلسه‌ای که با شهردار تهران داشتیم پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اعلام کرد ۷۰درصد کسانی که از بیمه حمایتی تاکسیرانی استفاده می‌کنند، هیچ‌گاه در شغل تاکسیرانی نبودند اما از سوی دیگر معادل همین تعداد رانندگان تاکسی داریم که نتوانستند خود را بیمه حمایتی تاکسیرانی کنند.