گروه حوادث:دو زن وقتی دسیسه شوم خود را برای سرقت 30 میلیونی عملی کردند نمی دانستند رازشان فاش خواهد شد.

این زنان پس از آشنایی با یک مشاور مسکن، به او آبمیوه مسموم خوراندند و با 30 میلیون تومان پول پا به فرار گذاشتند.

گزارش به پلیس اواسط دیماه امسال یکی از مشاوران املاک در شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 تهران پرده از سرنوشت عجیب خود برداشت .

این مرد به نام مجید که ادعا داشت در دام زنانه‌ای افتاده‌است وقتی برای تحقیقات پیش روی تیمی از پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت گفت: در محدوده جنوب غرب تهران، مشاور املاک دارم و چندی پیش دوزن جوان با مراجعه به بنگاه من به بهانه معاوضه ملک پس از چند نوبت که نزدم آمدند روز 12 دیماه، برای بازدید از یک خانه که قصد خرید و تعویض آن را داشتند، با خودرو به محدوده خیابان استاد معین رفتیم و در طول مسیر این دو زن با تعارف آبمیوه مسموم من را بیهوش کردند و حدود 30 میلیون تومان را به سرقت بردند.

وی افزود: به همراه آن دو زن برای دیدن خانه‌ای از بنگاه بیرون رفتیم و با ماشین من به سمت خیابان استاد معین حرکت کردیم، در بین راه یکی از زن ها از من خواست نگه دارم تا او نوشیدنی بخرد، کنار مغازه ای نگه داشتم و یکی از آنها برای خرید آبمیوه از خودرو پیاده شد و چند دقیقه‌ای طول کشید تا وی بازگردد دومین زن در خودرو مدام از مشکلات و سختی های زندگی اش صحبت کرد و این که دنبال یه کار مناسب می گردد و ... 

بعد از چند دقیقه زنی که برای خرید پیاده شده بود با سه لیوان آبمیوه برگشت و یکی از آبمیوه ها را به من تعارف کرد و من  هم غافل از همه جا آبمیوه را نوشیدم و حدود 20 دقیقه بعد دچار سرگیجه شدم و خودرو را در گوشه ای نگه داشتم و بعد از آن جلوی چشمانم سیاهی رفت و بعد از آن دیگر چیزی نفهمیدم تا این که حدود چند ساعت بعد در بیمارستان به هوش آمدم و متوجه شدم که آن زن ها پس از سرقت سه میلیون تومان پول، کارت عابر بانک حاوی 24 میلیون تومان و تلفن همراهم  من را رها کرده بودند و اگر رهگذران متوجه حال وخیم من نشده و به بیمارستان انتقال نمی دادند شاید مرده بودم.

کارآگاهان با راهنمایی‌های مرد بنگاهدار موفق شدند تصویر یکی از زنان که از مغازه اقدام به خرید آبمیوه کرده بود را به دست آورند که در تحقیقات مشخص شد که با یک تبهکار قدیمی به نام «رقیه» که بارها روانه زندان شده است و جا و مکان معلومی ندارد روبرو هستند.

در این مرحله کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی پاتوق‌های «رقیه» در محدوده شهرک خلیج فارس، وی را در 24 بهمن امسال و در خانه مادرش دستگیر کردند. رقیه که اصرار بر بیگناهی داشت وقتی فیلمهای دوربین مداربسته را دید چارهای جز رازگشایی ندید و همدستش به نام مونا را هم لو داد.

همین کافی بود تا مونا هم همان روز دستگیر شود و شرکت در این سرقت ماهرانه را به گردن بگیرد.

تجسس‌ها نشان داد رقیه و مونا هردو مجرد و 24 ساله هستند و با هم به دزدی می روند.

رقیه گفت: وقتی دیدیم مجید وضعیت مالی خوبی دارد نقشه سرقت از وی را با روش بی هوشی آبمیوهای طراحی کردیم و به بهانه معاوضه ملک، وی را از بنگاهش بیرون کشانده و پس از خرید آبمیوه، داروی بی هوشی را به آن اضافه کردم و پس از بیهوشی اش، پول نقد، کارت عابر بانک وی را که قبلا رمز آن را از خود وی شنیده بودیم و گوشی تلفن همراه اش را برداشته و از محل متواری شده‌اند و در خلال این مدت تا پیش از دستگیری با پول‌های سرقتی اقدام به خرید اثاثیه خانه از جمله یخچال، ماشین لباس شویی، گاز فردار و ... به ارزش 24 میلیون تومان(کردیم تا در فرصت مناسب آنها را به قیمتی بالا تر به فروش برسانیم.

بنابه این گزارش، رقیه و مونا با دستوربازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 تهران روانه زندان شهرری شدند و این درحالی بود که همه اثاثیه خریداری شده با پول بادآورده  از خانه مادر یکی از این دو زن ردیابی

 شدند.

بنابه این گزارش؛کسانیکه با همین شگرد در دام مونا و رقیه افتاده‌اند می توانند برای شکایت به پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

رازگشایی از دوچرخه‌های مارکدار

مردی با سوء استفاده از مارک یک شرکت معتبر اقدام به فروش دوچرخه‌ در فضای مجازی می کرد.

روز یکم اسفند ماه امسال نماینده حقوقی یک شرکت فروش دوچرخه، پای در اداره پلیس گذاشت و از سوء استفاده یک مرد با مشخصات و برند شرکت اقدام به فروش دوچرخه‌هایی با کیفیت پایین‌تر کرده که باعث بی اعتباری شرکت ما شده است.

ماموران در نخستین مرحله تحقیقات پی‌بردند که مرد فریبکار با طراحی سایت مشابه به شرکت اصلی و با جعل مدرک و برچسب دوچرخه‌ها اقدام به فروش دوچرخه با کیفیقت پایین‌تر در فضای مجازی کرده که مشتریان پس از دریافت دوچرخه‌ها برای اعتراض با شرکت اصلی تماس گرفته اند.

کارشناسان پلیس فتا با تحقیقات فنی و اطلاعاتی موفق به شناسایی متهم شدند و پس از دستور قضایی این جاعل فریبکار دستگیر شد.

مرد فریبکار ابتدا خود را در ماجرای فروش دوچرخه با مدارک جعلی یک شرکت معتبر که باعث بی‌اعتباری آن شده بود بیگناه می‌دانست اما وقتی در برابر مدارک و شواهد پلیسی قرار گرفت لب به سخن باز کرد.

مرد دوچرخه فروش در اعترافات خود ادعا کرد با طراحی یک سایت دوچرخه فروشی از اسم و مشخصات شرکت معتبر و برند دوچرخه فروشی استفاده کرده و با جعل برچسب‌های آن اقدام به فروش دوچرخه‌های گرانقیمت کردم که ارزش آنها خیلی پایین‌تر بود.

بنابه این گزارش؛ تجسس ها برای ردیابی دیگر طعمه‌های این مرد که دوچرخه های بی کیفیت رابسیار گران خریده‌اند ادامه دارد.