گروه حوادث:گردانندگان باند وحشت آفرین تهران تنها به کمین زنان می‌نشستند تا به سرقت‌های آسان دست بزنند.

این دزدان خیابانی چون می‌دانستند زنان قدرت مقاومت ندارند بیشتر اقدامات تبهکارانه‌شان را روی آنان متمرکز کردند.

شکارچیان زنان

از چندی پیش ماموران پلیس تهران در جریان سرقت های سریالی موبایل و کیف قاپی در مناطق جنوب، جنوب غرب و شمال غرب تهران قرار گرفتند که بیشتر طعمه‌ها زنان بوده و همگی مشخصات یک گروه تبهکار خشن را می‌دادند.

یکی از زنان وقتی با دستور بازپرس پرونده پیش روی تیمی از پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت با ناراحتی گفت: من در حال رفتن به خانه‌ام در غرب تهران بودم که داخل یک خیابان خلوت شدم پرنده هم پر نمی‌زد ناگهان دوموتورسوار داخل خیابان شدند و کنار پای من توقف کردند.

وی افزود: آنها من را تهدید کردند حتی جرات فریاد نداشتم موبایلم را گرفتند کیفم را هم دو دستی به آنها دادم و با سرعت گریختند.

ردیابی دزدان

کارآگاهان که در همه سرقت‌ها به مشخصات دو دزد برخورده بودند در آلبوم مجرمان قدیمی توانستند دزدان را شناسایی کنند و خود را در برابر دو شرور 28 و 30 ساله ببینند.

تجسس‌ها نشان داد آن دو پسر سوار بر موتور سیکلت هایی که پلاک ندارند، اقدام به سرقت گوشی و کیف می کنند.

دستگیری دزدان

همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان با اقدامات فنی اعضای این باند به نام های منوچهر و ناصر را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان به دام اندازند. 

منوچهر و ناصر در تحقیقات و بازجویی‌های تخصصی فاش کردند هردو شیشه‌ای هستند و با استفاده از موتور سیکلت های سرقتی اقدام به سرقت گوشی از تهرانی ها بویژه زنان می‌کردند و گوشی‌های سرقتی را به حداقل قیمت به یک مالخر به نام حمید می‌فروختند و با پول های بادآورده یا شیشه می‌خریدند یا خوشگذرانی می‌کردند.

هر دو دزد شیشه‌ای که هر دو پنج بار بخاطر سرقت به زندان افتاده اند در اعترافات خود گفتند که بیشتر طعمه های خود را از بین زنان انتخاب می کردند بدین صورت که پس از شناسایی این زنان آنها را تعقیب می کردند و در یک محل خلوت و مطمئن ترک نشین از عقب به این زن نزدیک شده و پس از قاپیدن گوشی، به سرعت ترک موتور سیکلت همدستش می پرید و به سرعت از محل متواری می شدند.

منوچهر در این مورد گفت: سرقت از خانم‌ها برای ما راحت‌تر بود چراکه خانم‌ها غالبا توان دویدن نداشتند و ما به راحتی می‌توانستیم از دست آنها فرار کنیم و در مجموع سرقت از خانم‌ها ریسک کمتری به همراه داشت.

70 سرقت

سارقان در تحقیقات پلیسی به 70 گوشی قاپی عتراف کردند که تا کنون 42 مالباخته شناسایی ‌شده‌اند.

یکی از زنان در بازجویی‌ها گفت: کیفم که حاوی مدارک و گوشی همراهم و مقداری پول نقد را روی صندلی جلوی خودرویم گذاشته بودم که ناگهان توسط دو دزد موتورسوار هدف حمله قرار گرفتم و آنها با برداشتن کیفم با سرعت گریختند.

زن دیگری نیز گفت: در حال صحبت کردن با گوشی تلفن همراهم بود که یک جوان از عقب مرا هل داد و همین که تعادل من به هم خورد تلفن همراهم را از دستم قاپید و به سرعت ترک یک موتور پرید و به سرعت از محل دور شدند.

دستگیری مالخر

با اعتراف این دو دزد مردمالخر شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

 حمید که به صورت تلفنی اجناس سرقتی را معامله و به فروش می‌رساند در اعترافاتش گفت:گوشی های قیمتی را از سارقان تا یک میلیون تومان می خریدم و همان گوشی را به چند برابر قیمتی که خریده بودم به دیگران به فروش می‌رساندم. بنابه این گزارش؛با دستور بازپرس شعبه 4 دادسرای هاشمی تهران اعضای این باند روانه زندان شدند.