گروه حوادث: عامل جنایت خونین در خوابگاه در تجسس‌های پلیسی پرده از انگیزه خود برداشت.

پلیس تهران با اقدامات ویژه عملیاتی توانست یک پرونده قتل و سه سرقت را رازگشایی کند.

قتل در خوابگاه

پسری که دوست و هم خوابگاهی خود را با ضربات مرگ آور چاقو کشته بود اعتراف کرد.

این جنایت خونین نیمه شب پنجشنبه گذشته در جنوب شرق تهران رخ داد و ماموران کلانتری 171 کهریزک با دریافت گزارشی خیلی سریع خود را به قتلگاه رساندند.

ماموران در خوابگاهی واقع در کهریزک خود را در برابر جسد خونین دیدند که با چاقوی آشپزخانه هدف قرار گرفته بود.

خیلی زود ماجرای این قتل به بازپرس ویژه قتل و تیمی از اداره 10 پلیس آگاهی تهران مخابره شد و تیم های تخصصی دست به تحقیقات میدانی زدند.

در این شاخه مشخص شد دو پسر جوان که در یک اتاق با هم زندگی می کردند، پس از بزم مستانه از حالت طبیعی خارج شده و با هم به مشاجره پرداخته اند و در این دعوای شدید حسن چاقوی آشپزخانه را برداشته و محمود را به قتل رسانده است. 

متخصصان پزشکی قانونی در معاینه جسد پسر 17 ساله دریافتند او با اصابت دو ضربه چاقو به کتف و قلب پیش از رسیدن آمبولانس اورژانس به کام مرگ فرو رفته است.

یکی از همسایه ها  به ماموران گفت: با شنیدن صدای دعوا و درگیری، خود را به اتاق آنها رساندم اما دیر شده بود و تا پیش از رسیدن پزشک اورژانس نوجوان زخمی از پای درآمد و قاتل میخواست فرار کند که با کمک دیگر همسایه‌ها او را دستگیر کردیم.

کارآگاهان که در خوابگاه با 5 هم اتاقی دیگر روبرو شده بودند به تحقیق از آنها دست زدند .

یکی از این هم اتاقیها در بازجویی ها گفت: قاتل پس از خوردن مشروب در حالت مستی با محمود مشاجره کرد هرکاری کردیم اختلاف تمام شود نتوانستیم حسن ناگهان به آشپزخانه رفت و با چاقوی بزرگ بیرون آمد و قبل از اینکه بتوانیم کاری کنیم محمود را هدف قرار داد.

حسن که هنوز حال خوبی نداشت در بازجوییهای ابتدایی گفت: نمی دانم چه شد در حال خودمان نبودیم به هم سر یک شوخی پریدیم بعد ناسزاگویی شد و با هم درگیر شدیم.

بنابه این گزارش؛ حسن در اختیار اداره ویژه قتل قرار گرفت تا با تحقیقات تکمیلی جزییات این قتل فاش شود.

جولان مردان خطرناک

 در خانه مجردی

زورگیران شرق پایتخت که در خانه مجردی زندگی می‌کردند  پرده از 20 سرقت خیابانی برداشتند .

 پلیس  با دریافت گزارشی مبنی بر اینکه سه مرد مرموز در خانه مجردی در محدوده سرکلانتری هفتم تهران زندگی می‌کنند و مردان مشکوکی هم به این پاتوق رفت و آمد دارند دست به تجسس‌های اطلاعاتی زدند.

وقتی مشخص شد این مردان دزد هستند بازپرس دستور بررسی را صادر کرد و تیمی از ماموران عملیات سرکلانتری وارد عمل شدند و با  اطمینان از حضور سارقان در مخفیگاه‌شان، با استفاده از اصل غافلگیری آنها را به دام انداختند.

درحالی‌که  دزدان به نامهای قاسم ، فرشاد و اصغر سعی داشتند خودشان را بیگناه نشان دهند ماموران در بازرسی از خانه تیمی به کیف‌ای سرقتی برخوردند که نشان می‌داد آنها دزد خیابانی هستند. این مردان مرموز وقتی دیدند چاره‌ای جز اقرار ندارند در بازجویی‌های پلیسی به  10 کیف قاپی، هشت زورگیری خشن و 2 سرقت از مغازه اعتراف کردند.

قاسم در بازجویی‌ها گفت:من و همدستانم خانه‌ای مجردی گرفتیم تا همیشه برای سرقت‌ها و تقسیم اموال یک جای پنهانی داشته باشیم.

وی افزود:دوستانمان هم به میهمانی می‌آمدند و نمی‌دانستیم همان میهمانی‌ها باعث لو رفتن‌مان خواهد شد.

بنابه این گزارش،تجسس‌ها برای شناسایی طعمه‌های این باند ادامه دارد.

دستگیری دزدان خانه‌های تهرانی‌ها

هفت دزد که از بالکن و پنجره خانه‌های تهرانی‌ها دسیسه سرقت را اجرایی می‌کردند دستگیر شدند.

به گزارش پرونده، از اواخر مهر ماه امسال، میزان سرقت های خانه با شیوه تخریب پنجره و درهای بالکن، در محدوده های شمال تهران افزایش یافت و ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند تا دزدان را به دام اندازند.

خیلی زود در بررسی‌ها مشخص شد 7 سارق حرفه ای که بارها به زندان افتاده‌اند با تشکیل باندی جدید اقدام به سرقت از خانه‌ها کرده و سریع به مخفیگاهشان در ورامین میروند.

پس از چند ماه تحقیقات و بررسی های تخصصی و میدانی، یکی از اعضای این باند سرقت شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند که مشخص شد وی به همراه همدستانش در یکی از محله های ورامین، مخفی شده و هر از گاهی با حضور در محدوده های شمال تهران به شگرد خاص خود اقدام به تخریب پنجره و در های بالکن خانه‌ها کرده و پس از سرقت اموال متواری می شوند.

بدین ترتیب؛ در یک عملیات ضربتی و هماهنگ، هر 7 دزد به نام های، بهرام، حمید، مجتبی، پیمان، سامان، جبار و احمد، در اواخر دی ماه امسال و به هنگام تقسیم اموال سرقتی در مخفیگاهشان دستگیر شدند و پرده از 40 سرقت سریالی از خانه‌های شمال تهران برداشتند.

دزدان تجهیزات دولتی در ایستگاه زندان

دزدان تجهیزات دولتی در لواسان سر صحنه سرقت به دام پلیس تهران افتادند. 

در سرقت های مشابه تجهیزات راهور و شهرداری توسط سرنشینان یک نیسان با پلاک مخدوش بررسی موضوع در دستور کار پلیس کلانتری 166 لواسانات قرار گرفت

 با افزایش گشت های پلیسی هدفمند ماموران موفق شدند دزدان را هنگام بریدن تجهیزات شهرداری غافلگیر کنند.

در این صحنه دیده شد که وانت دزدان در فاصله کمی از آنان پارک شده است و تبهکاران با مشاهده ماموران سوار بر نیسان شده و از محل متواری شدند که در فرارشان ناکام ماندند و تاکنون به 10 سرقت مشابه اقرار کرده‌اند.