حق مسکن کارگران  ۶۰هزار تومان بیشتر شد

اعضای شورای عالی کار در آخرین جلسه خود درباره افزایش ۶۰هزار تومانی حق مسکن کارگران به توافق رسیدند و آن را به ۱۰۰هزار تومان افزایش دادند.

به گزارش ایسنا، با تصویب اعضای شورای عالی کار حق مسکن کارگران به ۱۰۰هزار تومان افزایش یافت. بر این اساس حق مسکن کارگران که پیش از این ۴۰هزار تومان بود با افزایش ۶۰هزار تومانی به ۱۰۰هزار تومان رسید. گفتنی است در حالی که تاکنون چندین جلسه برای بررسی میزان افزایش حق مسکن کارگران برگزار شده بود اما به دلیل مقاومت نمایندگان کارفرمایی به نتیجه نمی‌رسید تا این که سرانجام در جلسه اخیر شورای عالی کار، افزایش ۶۰هزار تومانی حق مسکن تصویب شد. با توجه به اینکه حق مسکن تنها آیتم بسته مزدی کارگران است که باید از تصویب هیات وزیران بگذرد، در صورت تصویب نهایی آن، از فروردین ماه سال ۱۳۹۸ حق مسکن در فیش‌های حقوقی همه کارگران مشمول قانون کار ۱۰۰هزار تومان منظور خواهد شد.

    


کارگران قفل‌کار به دادگستری البرز پناه بردند

تعدادی از کارگران کارخانه قفل‌کار قزوین، صبح دیروز با مراجعه به دادگستری شهرستان البرز از مسئولان قضایی این شهرستان درخواست استمداد کردند.

این کارگران به ایلنا گفتند: این واحد تولیدکننده قفل و یراق‌آلات درهای چوبی (که از دی ماه سال ۹۶ تعطیل اعلام شده)، اخیرا با حکم دادگستری شهرستان البرز برای پرداخت مطالبات کارگران و سایر بدهی‌های کارخانه بعد از چند مرحله مزایده به فروش رسیده است. کارگران که خواهان وصول طلب مزدی چندین ساله خود هستند، می‌گویند: از مسئولان دادگستری شهرستان البرز درخواست داریم مبلغی که از فروش این کارخانه به دست آمده را به دلیل مشکلات مالی که هر یک از کارگران طی چند سال گذشته در نتیجه دریافت نکردن سال‌ها دستمزد با آن مواجه شده‌اند، هرچه سریعتر به حساب کارگران واریز کنند. کارگران قفل‌کار گفتند: بعد از گذشت دو ماه از فروش کارخانه هنوز مطالبات معوقه مزدی به دلیل طولانی شدن روند قانونی‌ آن به حساب کارگران طلبکار واریز نشده، لذا خواستار تسریع در پرداخت‌ها هستیم.

    


اعتراض کارگران شهرداری مریوان با پهن کردن سفره خالی

صبح دیروز (دوم بهمن ماه) کارگران شهرداری مریوان در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی خود مقابل شهرداری سفره خالی پهن کردند. به گزارش ایلنا، این کارگران که در بخش‌های مختلف فضای سبز، جمع‌آوری زباله و خدمات شهری اشتغال دارند، بین یک تا چند ماه معوقات مزدی پرداخت نشده دارند. شهرداری مریوان، کم شدن درآمدها و بدهی‌های انباشته نهاد شهرداری را دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران می‌داند. با این حال کارگران می‌گویند سفره‌هایمان خالی‌ست و بیش از این نمی‌توانیم منتظر بمانیم که شهرداری منبع درآمد پیدا کند.

    


تجمع بازنشستگان مقابل وزارت کار

صبح دیروز، جمعی از معلمان بازنشسته و سایر بازنشستگان کشوری مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، این بازنشستگان دلیل این تجمع را اعتراض به وضعیت بد معیشتی و بیمه‌ای خود دانسته و می‌گویند: از آینده صندوق‌های بازنشستگی بیمناکیم. اگر قرار باشد به بحران صندوق‌ها رسیدگی نشود، اوضاع از این هم بدتر خواهد شد. بازنشستگان خواستار توجه کمیسیون تلفیق بودجه به مطالبات بازنشستگان ازجمله ضرورت «همسان‌سازی»، ارتقای خدمات بیمه‌ای و بهبود صندوق‌ها هستند و از وزارت کار نیز می‌خواهند که رفاه بازنشستگان را در اولویت قرار دهد.