خودکشی یک پلیس در شیراز 

فرماندار شهرستان فیروزآباد گفت: بنا بر نتایج بررسی های اولیه، خودکشی مسئول دژبانی این فرمانداری به دلایل شخصی و مشکلات زیاد روحی و جسمی وی بوده است. سید کمال علوی افزود: این فرد با سابقه 29 سال خدمت و درجه ستوان یکم، ظهر یکشنبه هفتم بهمن ماه اقدام به خودکشی کرده بود. وی با بیان این که این فرد تمام اعضای خانواده شامل زن و فرزندان خود را در زلزله بم استان کرمان از دست داده بود، گفت: این فرد دوباره تشکیل خانواده داده بود و دو فرزند داشته که یکی از آنها را پارسال به دلیل غرق شدگی در سد تنگاب از دست داد. فرماندار فیروزآباد ادامه داد: این مامور نیروی انتظامی قبل از خودکشی با برادر همسر خود تماس گرفته و اعلام کرده بود که دیگر تحمل درد ناشی از مشکل جسمی خود را ندارد و از این رو، به احتمال زیاد دلیل خودکشی این فرد نیز مسائل شخصی بوده و ارتباطی با محیط کار ندارد. وی درباره جزئیات این رویداد نیز گفت: افسرنگهبان فرمانداری فیروزآباد با وجود اینکه به مدت 2 روز مرخصی داشت، روز یکشنبه در محل کار خود حاضر شده و سرباز همراه خود را برای انجام کاری به جایی فرستاد و سپس با خالی کردن فشنگ های مشقی سلاح کلاشینکف و جابجایی آنها با فشنگ جنگی اقدام به خودکشی کرد. علوی اظهار داشت: بنا بر گفته‌های این مامور نیروی انتظامی، وی روز‌های اخیر از شدت یافتن درد در ناحیه پروستات رنج‌ می برده است و احتمالا تحمل این درد موجب افزایش فشار عصبی در این فرد و اقدام به خودکشی شده است. فرماندار فیروزآباد گفت: حدود هشت ماه تا زمان بازنشستگی این مامور نیروی انتظامی زمان مانده بود.

    


قتل به خاطر سرقت در جهرم

‌در پی قتل یکی از شهروندان در جهرم دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان از دستگیری دو نفر به اتهام قتل خبر داد. عباس روستازاده گفت: افرادی که یک شهروند جهرمی را به قتل رسانده بودند، در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شدند. وی با بیان اینکه افراد دستگیر شده برای تکمیل تحقیقات در اختیار مقام قضائی هستند، گفت: قاتلان قصد خروج از شهرستان جهرم را داشتند که با هوشیاری نیروی انتظامی و پلیس اطلاعات و با صدور دستور قضائی دستگیر شدند و این درحالی بود که قاتلان شوکه بودند. این مقام قضائی با اشاره به اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد انگیزه قاتلان سرقت بوده است، گفت: متأسفانه در حین وقوع سرقت این شهروند فرهنگی مورد ضرب و جرح قرار گرفته و همین امر باعث فوت او شده بود.

روستازاده، پرهیز مردم از انتشار شایعات را زمینه ساز رسیدگی سریع‌تر به پرونده دانست و از مردم خواست به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جهرم گفت: تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

    


شلیک به یک مرد پشت فرمان در سراوان

یکی از عاملان جنایت مسلحانه در شهر جالق با تلاش پلیس آگاهی دستگیر شد. سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، گفت: سی ام آذرماه سال جاری در پی گزارش مرگ مشکوک مردی جوان در بهداری شهر جالق از توابع شهرستان سراوان بلافاصله تیمی از پلیس آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. وی افزود: با حضور عوامل انتظامی در بهداری مشخص شد مردی ۴۵ ساله به نام مجید بر اثر اصابت گلوله سلاح کلاش مجروح و با وجود تلاش تیم پزشکی به علت شدت جراحات وارده فوت کرده است. فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه کارآگاهان دایره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی سراوان مشخص شد که مقتول در زمان حادثه با یک دستگاه سواری تیبا سفید رنگ در خیابان امام خمینی (ره) شهر جالق در تردد بوده که توسط سه جوان موتورسوار که سر و صورت آن‌ها پوشیده بوده بوسیله سلاح کلاش به رگبار بسته شده است. سردار قنبری عنوان کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده با استفاده از سرنخ‌های موجود و یک سری تحقیقات گسترده میدانی دو تن از متهمان را که برادر خانم مقتول بودند را شناسایی کردند. وی گفت: تحقیقات برای دستگیری متمهان متواری این پرونده توسط افسران زبده پلیس آگاهی ادامه داشت تا اینکه مخفیگاه یکی از متهمان در شهر جالق شناسایی و صبح روز گذشته در یک عملیات هماهنگ با همکاری تیمی از ماموران پاسگاه انتظامی «سینوکان» او را در حال استراحت دستگیر کردند. این مقام انتظامی افزود: تحقیقات از متهم برای علت و انگیزه این جنایت مسلحانه و دستگیری دیگر همدستان متواری وی ادامه دارد.