‌آدم‌ربایی 400 میلیون تومانی

با تلاش پلیس آگاهی عامل گروگانگیری ۴میلیارد ریالی در نیکشهر شناسایی و دستگیر شد. سردار احمد طاهری جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: شنبه پانزدهم دیماه جوانی ۲۶ ساله هراسان با مراجعه به پلیس آگاهی شهرستان نیکشهر یک آدم ربایی را گزارش کرد.وی افزود: مرد جوان اعلام داشت لحظاتی پیش افراد ناشناس طی تماس تلفنی برای رهایی پدرش مبلغ ۴ میلیارد ریال مطالبه کردند. سردار طاهری تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از بررسی اظهارات مرد جوان تحقیقات گسترده‌ای را با هماهنگی مقام قضائی آغاز کردند. وی بیان داشت: تیم رسیدگی کننده پرونده با استفاده از سرنخ‌های موجود عملیات گسترده‌ای را برای رهایی گروگان ۵۰ ساله آغاز و سرانجام روز سه‌شنبه هجدهم دیماه محل نگهداری فرد ربوده شده را در ارتفاعات یکی از روستا‌های شهرستان شناسایی و او را در حالی که دست و پایش بسته بود، صحیح و سالم آزاد کردند. جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در بررسی اظهارات فرد ربوده شده مشخص شد در روز حادثه آدم ربایان با تماس تلفنی با وی به بهانه سپردن انجام یک کار عمرانی، او را به حاشیه شهر کشانده و با تهدید سلاح گرم سوار یک دستگاه پژو ۴۰۵ نقره‌ای کردند.

سردار طاهری عنوان کرد: در ادامه این عملیات افسران زبده پلیس آگاهی با توجه به اظهارات فرد ربوده شده طراح اصلی این نقشه آدم ربایی را شناسایی و پس از چند روز تحقیقات گسترده میدانی او را در حال تردد در خیابان امام خمینی(ره) نیکشهر در اقدامی منسجم و ضربتی دستگیر کردند. جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: متهم ۳۵ ساله در بازجوئی‌های به عمل آمده چهار همدستش را معرفی و اعلام داشت، مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال از کارت عابر بانک فرد ربوده شده برای خرید طلا برداشت کرده اند.

سردار طاهری با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای متواری این باند تأکید کرد: نیروی انتظامی با مخلان نظم و امنیت شهروندان برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

    


دو جوان لبنانی در شمال تهران از یخ زدن نجات یافتند

توسعه ایرانی: با تلاش نفسگیر آتش نشانان، دو کوهنورد جوان لبنانی که در ارتفاعات توچال مفقود ودچار سرمازدگی شده بودند، نجات یافتند.

ساعت 12:20 روز جمعه 5 بهمن ماه سال جاری به سامانه 125 اطلاع رسانی شد و بلافاصله آتش نشانان گروه امداد و نجات کوهستان که در ایستگاه 5 توچال مستقر بودند، با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، به سمت ارتفاعات توچال درایستگاه هفت، حرکت کردند. رامین نایب پور رییس ایستگاه 64 و مسئول گروه امداد و نجات کوهستان، در این باره گفت: آتش نشانان بی درنگ به ایستگاه هفت توچال اعزام شدند و پس از طی مسیری طولانی و صعب العبور و جستجوی دو ساعته در نقاط مختلف کوهستان، توانستند دو مرد جوان 20 و 22 ساله لبنانی را که به علت سرما و برف، دچار سرما زدگی شده بودند، یافته و عملیات امداد رسانی را آغاز کردند. وی افزود: آتش نشانان ابتدا با استفاده از پتو و لباس‌های گرم کمک های اولیه را انجام دادند و سپس حادثه دیدگان را به ایستگاه تله کابین توچال رساندند و به وسیله تله کابین، آنها را به پایین کوه منتقل کردند.

    


دستگیری 28 نفر در درگیری دسته جمعی 

دادستان ۲۸ نفر یک درگیری دسته جمعی در اردبیل در یکی از  محلات اردبیل دستگیر شدند.

ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: این درگیری در یکی از محلات اردبیل رخ داد و با دخالت و ورود دستگاه قضایی و نیروی انتظامی خاتمه یافت. وی دلیل وقوع این نزاع را مسایل شخصی بین چندین نفر عنوان کرد و یادآور شد: نیروهای قضایی و انتظامی پس از اطلاع از این موضوع بلافاصله ورود و محرکان و بانیان این حادثه را شناسایی کرد و هم اکنون تمام عوامل اصلی نزاع و درگیری دستگیر و با قرار قانونی روانه زندان شدند. دادستان اردبیل با اشاره به حاکم شدن امنیت کامل در محل وقوع حادثه، از دستگیری ۲۸ نفر به عنوان عاملان اصلی و مشارکت کنندگان این نزاع جمعی خبر داد. وی شرکت در نزاع جمعی و اخلال در نظم و امنیت عمومی را اتهام این افراد برشمرد و تاکید کرد که دستگاه قضایی و عوامل انتظامی این استان در برخورد با ناهنجاری های اجتماعی هیچگونه اغماضی نخواهد داشت.