الاحواز، عامل ترور دو پلیس در بندر امام 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: گروه تروریستی و تجزیه‌طلب «حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز» مسئولیت حمله مسلحانه به خودروی نیروی انتظامی را بر عهده گرفت. سرهنگ علی قاسم‌پور معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: بامداد شنبه ششم بهمن ماه عوامل کلانتری ۱۳ سربندر ماهشهر در حال گشت‌زنی بودند که مورد حمله‌ای ناشناس قرار گرفتند و در جریان این حمله دو نفر از مأموران نیروی انتظامی به فیض شهادت نائل آمدند. وی افزود: گروه تروریستی و تجزیه‌طلب «حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز»  مسئولیت حمله مسلحانه به خودروی نیروی انتظامی در بندر امام خمینی را بر عهده گرفته است.

    


قاتل زن جوان گیلانی در کرمانشاه دستگیر شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: مرد جوانی که 8 سال پیش در شهرستان رودبار استان گیلان مرتکب قتل شده بود، در هرسین دستگیر شد. سرهنگ محمدرضا آمویی اظهار داشت: به دنبال مراجعه ماموران پلیس آگاهی استان گیلان به فرماندهی انتظامی هرسین و اعلام اینکه طبق بررسی های انجام شده یک قاتل فراری که در سال 89 اقدام به قتل خانمی کرده بود در این شهرستان مخفی شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت. وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و انجام کارهای اطلاعاتی، ماموران پلیس هرسین به همراه کاراگاهان پلیس آگاهی گیلان توانستند مخفیگاه متهم فراری را در یکی از محلات شهر شناسایی کنند. سرهنگ آمویی خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی با مقام قضائی، ماموران در فرصتی مناسب نسبت به ورود به مخفیگاه متهم و دستگیری وی اقدام کردند. معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه همچنین از انتقال متهم فراری به استان گیلان برای معرفی به دستگاه قضائی و سیر مراحل قانونی خبر داد.

    


قتل هولناک پسر جوان در خرمشهر 

پسر جوان خرمشهری توسط یکی از بستگانش به قتل رسید. سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع درگیری منجر به قتل در یکی از مناطق شهرستان خرمشهر، بلافاصله ماموران پلیس تحقیق و بررسی موضوع را بصورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. وی افزود: در بررسی های اولیه پلیس مشخص شد که مقتول بوسیله ضربه یک چاقو به گردن به قتل رسیده است. فرمانده انتظامی استان خوزستان ادامه داد: مأموران پلیس شهرستان خرمشهر با انجام اقدامات تخصصی و بررسی آثار بجای مانده از صحنه جرم بلافاصله قاتل که از بستگان مقتول بوده را که پس از ارتکاب جرم متواری شده بود، را شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی کمتر از ۲ ساعت در مخفیگاهش دستگیر کردند. سردار عباس زاده افزود: متهم در تحقیقات اولیه پلیس به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را اختلافات مالی عنوان کرد. وی گفت: متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی راهی مرجع قضائی شد.

    


عضو شورای شهر اشتهارد دستگیر شد

رئیس کل دادگستری البرز از بازداشت 2 نفر از مدیران شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد و یک عضو شورای اسلامی شهر اشتهارد خبر داد.

احمد فاضلیان افزود: این افراد به اتهام اولیه خیانت در امانت دستگیر شدند. وی گفت: موارد دیگر اتهامی نیز ممکن است وجود داشته باشد که در حال رسیدگی است.

    


جوان اعدامی بخشیده شد

مرد جوان که به جرم قتل عمد در زندان به سر می برد با رضایت شاکی از پای چوبه‌دار نجات یافت. عباس مختاری مدیر زندان گنبدکاووس گفت: مددجویی که به جرم قتل عمد با حکم مراجع قضایی محکوم به قصاص نفس شده بود پس از سال‌ها انتظار در سحرگاه دیروز بخشیده شد. وی افزود: این جوان ۳۳ ساله زندانی، با تلاش و مداخله قضات، مددکاران و شورای حل اختلاف زندان بخشیده شد. مختاری گفت: خانواده مقتول با صرف نظر کردن از اجرای حکم، امید به زندگی مجدد را در شریان‌های این جوان محکوم به قصاص، جاری ساختند.