گروه حوادث: قاتل یک مرد در جلسه محاکمه ادعا کرد مردی را کشته که قصد داشت پسرعموی او را هدف نیت شیطانی قرار دهد.

در این جنایت خونین 6 مرد هم قسم شدند تا مقتول را ادب کنند و با همین نیت به او حمله کردند.

جنایت خونین در پاییز

اواسط آذرماه سال 96 بود که در شهرستان دماوند جنایت خونینی رخ داد و مردی به قتل رسید.

وقتی ماجرای این جنایت به مأموران پلیس دماوند و بازپرس ویژه قتل مخابره شد آنها خود را به محل درگیری رساندند.

تجسس های میدانی نشان داد که قربانی مرد 26 ساله ای به نام نادر است که در جریان یک دعوای دسته جمعی با اصابت ضربه چاقو به پایش و خونریزی سفید ران قبل از هرگونه اقدامی برای نجات جانش تسلیم مرگ شده است.

همزمان  با انتقال جسد به پزشکی قانونی  بازپرس ویژه قتل برای رازگشایی از قتل و شناسایی عامل اصلی مرگ نادر دستور داد تا تیمی از اداره قتل پلیس آگاهی دماوند وارد عمل شود.

دستگیری 6 مرد

کارآگاهان جنایی که در نخستین اقدام پی برده بودند در این دعوا بیش از 6 مرد شرکت داشته اند برای افشای جنایت ابتدا به بازجویی از دوست نادر که شاهد قتل بود پرداختند.

این مرد در تحقیقات به کارآگاهان گفت: «ساعتی قبل از جنایت برای خرید شارژ از خانه بیرون آمدم که متوجه شدم یکی از دوستانم به نام نادر با چند نفر درگیر شده است. 

وی افزود: جلو رفتم و فهمیدم او با چند نفر از همشهریان‌مان در حال نزاع است. برای میانجیگری وارد درگیری شدم که ناگهان یکی از آنها با چاقو به پای نادر زد و نادر روی زمین افتاد.» 

این مرد که در دعوا حضور نداشت و فراری‌های صحنه جنایت را می شناخت مشخصات همه آنها را در اختیار کارآگاهان جنایی دماوند قرار داد و همین کافی بود تا همه این مردان خشن یکی پس از دیگری ردیابی و در مخفیگاه‌هایشان دستگیر شوند.

این مردان در بازجویی ها سعی در سکوت و گمراهی مسیر تحقیقات داشتند تا اینکه هرکدام بخش اصلی اقدامات خود در نزاع را فاش کردند و همه یکی از دوستانشان را قاتل و عامل ضربه مرگبار به پای نادر دانستند و یکی دیگر هم ضربه چاقو به کتف نادر را به گردن گرفت.

اشکان قبول کرد

با توجه به اینکه علت اصلی مرگ نادر ضربه چاقو به پایش بود کارآگاهان بعد از اعترافات هر 6 مرد که در نزاع شرکت داشتند به بازجویی از اشکان 23 ساله پرداخته و او را قاتل اصلی شناختند. این مرد با اعتراف به قتل گفت: «از مقتول کینه داشتم به همین خاطر او را کشتم.»

صدور کیفرخواست

اشکان پس از بازسازی صحنه جنایت همراه دوستانش روانه زندان شد تا اینکه پرونده با کامل شدن تحقیقات و صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.  صبح دیروز متهمان از زندان اعزام و مقابل هئیت قضایی همان شعبه به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفتند. 

درابتدای جلسه دادگاه نماینده دادستان  به قرائت کیفرخواست پرداخت و برای عاملان جنایت خواستار اشد مجازات شد.

سپس خانواده نادر در جایگاه قرار گرفتند و با گذشت از مجازات  یکی از متهمان که با چاقو به کتف نادر زده بود خواستار قصاص نفس اشکان بخاطر این قتل شدند. در ادامه اشکان پشت تریبون دفاع قرار گرفت و این بار برخلاف ادعاهای قبلی اش در مراحل بازجویی گفت: «چند روز قبل از حادثه پسرعمویم را دیدم که ناراحت بود. وقتی علت را پرسیدم متوجه شدم نادر قصد آزار شیطانی او را داشته است. 

وی افزود:از آنجایی که با نادر همشهری و دوست بودم فکرنکردم او نسبت به خودمان هم سوء نظر و قصدی برای خیانت شیطانی داشته باشد. 

اشکان ادامه داد: نزد دوستانم رفتم و ماجرای رفتار شیطانی نادر را با آنها درمیان گذاشتم و قرار شد همگی نادر را ادب کنیم.» 

اشکان درباره روز جنایت گفت: «روز حادثه ابتدا به محل کار نادر رفتیم و با هم صحبت کردیم اما او وقتی حرف های ما را شنید مدعی شد همه حرف هایمان دروغ است. این موضوع مرا عصبانی کرد و باعث درگیری شد. در آن درگیری با چاقویی که دستم بود به طرف مقتول حمله کردم اما نمیدانم ضربه ام کشنده بود یا نه؟» .

در ادامه دیگر متهم که به شانه مقتول ضربه زده بود در جایگاه ایستاد و گفت : «قبول دارم به مقتول ضربه زده‌ام اما در پزشکی قانونی آن ضربه کشنده نبوده و حالا پشیمانم.»

بنابه این گزارش؛ دیگر متهمان نیز به اتهام شرکت در نزاع دسته جمعی از خودشان دفاع کردند و در پایان هئیت قضایی برای صدور رأی وارد شور شد.