گروه حوادث: یک قاتل که اعدام نشده بود وقتی از زندان آزاد شد باز دست به جنایت زد.

دادستان این بار بخاطر شرایط قاتل که تنبیه نشده و توبه‌اش را شکسته است خواستار سنگین ترین مجازات شد.

جنایت در عروسی

شامگاه دوم اردیبهشت ماه سال 96 بود که  به ماموران کلانتری بی سیم خبر رسید درگیری در یک جشن عروسی به خون کشیده شده و یکی از میهمانان به نام امیر با ضربه چاقو به سینه اش به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.

دقایقی بعد تیمی از ماموران راهی بیمارستان شدند و در تحقیقات دریافتند مرد چاقوکش سعید 35ساله است که با راه انداختن حمام خون در مجلس عروسی بلافاصله از محل گریخته است. 

11 روز بعد

با دستور بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران تیمی از اداره 10 پلیس آگاهی وارد عمل شدند تا این قاتل فراری را به دام اندازند. کارآگاهان خیلی زود پی بردند سعید قبلا نیز قتلی انجام داده و تا زیر طناب دار هم پیش رفته است.

11روز از این حادثه خونین نگذشته بود که به تیم تحقیق خبر رسید امیر به خاطر شدت خونریزی و عفونت ناشی از چاقو خوردگی به کام مرگ فرو رفته است.

همزمان با این گزارش تیم پلیسی توانست سعید را در مخفیگاهش دستگیر کند و این درحالی بود که با مرگ امیر پرونده وارد مرحله جنایی  شده بود.

جنایت در جنایت

 در تحقیقات پلیسی روشن شد سعید یک مجرم سابقه دار است و مدتی قبل به اتهام قتل بازداشت شده اما توانسته بود با جلب رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یابد و از زندان آزاد شود.

اعتراف

سعید  در بازجویی ها قتل را گردن گرفت و گفت: دو سال قبل در درگیری با یکی از بچه محل ها  در خیابان بی سیم دست به چاقو بردم و یکی از دوستانم را کشتم. من در زندان رفتم تا اینکه توانستم رضایت اولیای دم را جلب کنم و از زندان آزاد شوم.می خواستم زندگی تازه ای را اغاز کنم اما این بار در اوج مستی دست به قتل زدم.

وی در خصوص دومین قتل گفت: آن شب به عروسی یکی از اقوام دعوت شده بودم. بعد از پایان  جشن عروسی به پیشنهاد یکی از دوستانم مشروب خوردم  و مست شدم.حال طبیعی نداشتم که  وارد حیاط تالار شدم. در حیاط مقتول با یکی از دوستانش ایستاده بود. او به من خیره شد و مرا مسخره کرد. من هم در اوج مستی به رویش چاقو کشیدم و بعد از تخریب خودرویی که در همان حوالی بود یک ضربه به سینه  امیر زدم .اما من اصلا او را نمی شناختم و خصومتی با او نداشتم.

قتل بدون شکایت

درحالیکه در روند تحقیقات مشخص شد که خانواده امیر هیچ شکایتی از قاتل ندارند دادستان برای این قاتل به اتهام عربده کشی،چاقو کشی ، تخریب خودروهای پارک شده در محل و ایجاد رعب و وحشت  درخواست مجازات کرد. 

به این ترتیب پرونده این قاتل دیروز با صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به زودی از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.