گروه حوادث:  چهار مرد مسلح در قلب بازار تهران دست به سرقت  الماس  100 هزار یورویی زدند.

فروش الماس

اوایل آبان‌ماه سال جاری مرد جوان که در زمینه خرید و فروش سنگ‌های گران‌قیمت فعالیت می‌کند برای انجام یک کار حقوقی به یک دفترخانه مراجعه کرد و در آنجا با پسر جوانی آشنا شد.

دوستی آرش با میلاد برای انجام چند معامله تجاری کلید زده شد تا اینکه یک روز ماجرای خرید و فروش سنگ‌‌های گران‌قیمت بویژه الماس مطرح شد و در این میان میلاد ادعا کرد یکی از دوستانش یک قطعه سنگ الماس به وزن تقریبی 50 قیراط دارد.

میلاد وقتی اطمینان پیدا کرد که آرش خریدار خوبی برای سنگ گرانقمیت است به مرد جوان گفت دوستش قصد دارد سنگ الماس بزرگ را با چند سنگ الماس کوچکتر معاوضه کند، همین کافی بود تا آرش نیز وسوسه شود و از میلاد خواست با دوستش به دفتر کارشان بیایند تا این معاوضه و معامله را انجام دهند.

سرقت مسلحانه

میلاد و دوستش چند روز قبل از معامله نهایی به دفتر آرش مراجعه کردند و مرد جوان پس از بررسی سنگ الماس و تایید همکارانش به سنگ الماس تصمیم گرفت تا سنگ  الماس 50 قیراطی  را با سه قطعه سنگ کوچکتر و 100 هزار یورو معاوضه کند.

صبح روز دوشنبه 5 آذر ماه سال جاری میلاد همراه سه تن از دوستانش پای در دفتر کار آرش که در نزدیکی بازار تهران بود گذاشتند.

آرش برای بار آخر در دفتر کارش سنگ الماس 50 قیراطی را به دو تن از همکارانش که در دفترش کارهای کارشناسی سنگ‌ها را انجام می‌هد تحویل داد که پس ازتایید نهایی، آرش نیز سه قطعه سنگ الماس کوچکتر را در اختیار میلاد و دوستانش قرار داد تا آنها نیز سنگ‌ها را بررسی کنند.

در همین صحنه یکی از دوستان میلاد به سرویس بهداشتی رفت، همه چیز عادی به نظر می‌رسید که ناگهان مرد جوان با کلت کمری که در دست داشت از سرویس بهداشتی بیرون آمد و از آرش و دوستانش خواست تا روی زمین بخوابند.صحنه هولناکی بود، میلاد و دوستانش در ادامه اقدام به بستن دست و پاهای آرش و دو همکارش در دفتر کارشان کردند و سپس سه قطعه سنگ الماس که سه میلیارد تومان ارزش داشت را همراه 100 هزار یورو برداشته و به سرعت پا به فرار گذاشتند.

آرش پس از فرار دزدان مسلح به کمک دوستانش و تلاش‌های زیاد توانستند دست و پاهایشان را باز کنند و در تماس با پلیس ماجرای سرقت مسلحانه را گزارش کردند.

تجسس‌های پلیسی

بدین ترتیب تیمی از کارآگاهان به دستور بازپرس شعبه 4 دادسرای ناحیه 34 برای دستگیری سارقان مسلح وارد عمل شدند.

کارآگاهان خیلی زود با اقدامات فنی و پلیسی پی بردند که این جوان در منطقه جنوب تهران زندگی می‌کند. اما وقتی ماموران برای دستگیری وی وارد عمل شدند مشخص شد میلاد پس از سرقت مسلحانه همراه دوستانش از تهران خارج شده‌اند.

ردیابی‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پی بردند دزدان مسلح قصد دارند سنگ‌های الماس سرقتی را از مسیر مرزهای شمالی غربی از کشور خارج کنند.

همین کافی بود تا تیمی از ماموران پلیس آگاهی تهران به نقطه مرزی که معمولا تبهکاران برای خروج از کشور از این مسیر استفاده می‌کنند رفته و محل را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

دستگیری دزدان 

عقربه‌ها ساعت 11 صبح روز چهارشنبه 21آذر ماه سال جاری را نشان می‌داد و ماموران به صورت نامحسوس مرز را تحت نظر قرار داده بودند تا اینکه میلاد و سه همدستش شناسایی شدند.

کارآگاهان در این مرحله در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری چهار سارق مسلح سنگ‌های الماس شدند و سه سنگ الماس نیز از آنها به دست آمد اما خبری از 100 هزار یورو و سنگ الماس 50 قیراطی  نبود.

دزدان به اداره پلیس آگاهی تهران منتقل شدند و در تحقیقات مشخص شد دزدان مسلح 100 هزار یورو را به مرد جوانی فروخته‌اند.

بنا به این گزارش، تجسس‌ها برای پیدا کردن سنگ الماس 50 قیراطی و خریدار یوروها ادامه دارد.