دستگیری دزدان طلا در مراغه

فرمانده انتظامی مراغه از کشف و متلاشی شدن باند سه نفره سرقت منازل و طلاجات خبرداد

سرهنگ رضا اصلانی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در پی وصول چند گزارش سرقت از منازل، این موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی دو سارق و یک مال خر در این ارتباط شدند.

اصلانی فر اضافه کرد: ماموران پلیس با مراقبت های شبانه روزی و شناسایی محل اختفای این متهمان، موفق به دستگری اعضای این باند سرقت منازل شدند.

وی گفت: سارقان در بازجویی های اولیه به ارتکاب دو فقره سرقت از منازل و طلاجات در این شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی مراغه ارزش اموال مسروقه را براساس برآورد کارشناسان حدود 50 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: اموال پس از شناسایی تحویل مال باختگان شد.

    


لحظات وحشتناک واژگونی شناور تفریحی در جزیره کیش

واژگونی یک شناور در کیش 15 مصدوم بر جا گذاشت.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از واژگونی یک شناور در اسکله تفریحی کیش و مصدوم شدن ۱۵ نفر خبر داد.

شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: ساعت ۱:۳۰ بامداد پنج شنبه واژگونی یک شناور در اسکله تفریحی کیش به سازمان امداد و نجات گزارش شد.

وی ادامه داد:با حضور امدادگران در همان مشاهدات اولیه مشخص شد ۱۵ نفر از سرنشینان کشتی شناور تفریحی دچار حادثه شده و آسیب دیده اند که بلافاصله پس از اقدامات لازم و نجات این افراد ۵ نفر از آن‌ها به مراکز درمانی منتقل شدند.

    


مردی که 13 سال بی گناه در زندان ماند

یک زندانی اهل چین که تقریبا نیمی از عمر خود را مجبور شده بود در حبس بگذراند سرانجام از زندان آزاد شد.

دادگاهی در چین رای به آزادی این زندانی که 23 سال پیش به اتهام اذیت و آزار جنسی و قتل یک زن به زندان محکوم شده بود داد. این زندانی 50 ساله روز جمعه پس از آنکه 23 سال را در حبس گذراند از زندان آزاد شد. حکم آزادی این زندانی پس از برگزاری دادگاه چهارم در ماه اکتبر توسط دادگاهی در استان جیلین واقع در شمال شرقی چین صادر شد.

این زندانی که هویتش جین ژهونگ  اعلام شده است در سال 1995 به جرم تجاوز و کشتن یک زن 20 ساله در منطقه  جی یونگ به زندان محکوم شده بود.

او تنها 27 سال داشت که توسط پلیس دستگیر شد و به اتهام تجاوز و قتل در دادگاه حاضر شد. بنا به گزارشی که پلیس به دادگاه ارائه کرده بود اتهام جین ربودن، تجاوز، کشتن و سپس آتش زدن جنازه یک زن جوان اهل جیلین بود. بنا به این گزارش این مظنون پس از انتقال زن جوان به منطقه ای در اطراف شهر اقدام به اذیت و آزار این زن و سپس کشتن او و انداختن جنازه اش در یک نهر آب و سوزاندن آن کرده بود. جین در سال 1996 پس از برگزاری دادگاه به مرگ محکوم شد که اجرای این حکم به تعلیق افتاد. در سال 2000 حکم صادره برای این زندانی دو بار در دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی قرار گرفت که هر دو بار مورد تایید قرار گرفت.

اما در سال 2014 پس تحقیقات پلیس محلی چین بی گناهی این مرد به دلیل نبود شواهد کافی قوت بیشتری گرفت. پس از انتشار این خبر جین اعلام کرد که به دلیل شکنجه‌های پلیس مجبور به پذیرش ارتکاب تجاوز و قتل شده است. سرانجام با برگزاری یک دادگاه دیگر که اواخر ماه گذشته انجام شد جین بدلیل نبود شواهد کافی برای اثبات اتهاماتش بیگناه شناخته و از زندان آزاد شد.

جین پس از آزادی در راه پله های دادگاه خطاب به خبرنگاران گفت :  عدالت سرانجام کارساز خواهد شد، حتی اگر دیر شود. من اکنون می خوام به دیدار پدر و مادرم بروم.