گروه حوادث: پسر جوان که در یک درگیری خیابانی دست به قتل زده بود پس از 5 سال فرار، وقتی به تهران بازگشت دستگیر شد.

ساعت 10:30 دقیقه شب چهارمین روز مهرماه سال 92 ماموران کلانتری 121 سلیمانیه در جریان درگیری مرگبار چهار جوان قرار گرفتند. خیلی زود تیمی از ماموران برای تحقیقات ابتدایی پای در صحنه خونین گذاشتند و با جسد پسر جوانی که هدف ضربات چاقو قرار گرفته بود روبرو شدند.

تجسس‌های پلیسی

بدین ترتیب تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس پرونده برای دستگیری عامل این جنایت وارد عمل شدند. کارآگاهان در گام نخست پی‌بردند شروع این درگیری مرگبار از داخل یک قهوه‌خانه رقم خورده است که در آن ابتدا بین دو جوان یک درگیری لفظی رخ می‌دهد و در ادامه دو پسر جوان همراه دو دوستانشان سوار بر موتور در خیابان لرستان شروع به درگیری می‌کنند.

درگیری خیابانی بین چهار جوان در حالی صورت گرفت که یکی از آنها با بیرون کشیدن چاقو و هدف قرار دادن پسر جوان باعث پایان دادن به این درگیری می‌شود و جوان زخمی قبل از رسیدن به بیمارستان به کام مرگ فرو می‌رود.

 تیم پلیسی در این شاخه از تحقیقات به دستور بازپرس محسن مدیر روستا برای دستگیری دستگیری افراد حاضر در صحنه درگیری وارد عمل شدند و بازجویی از 2 پسر جوان مشخص شد که جوان دیگری که عبدالله نام دارد در این درگیری دست به قتل زده و پس از جنایت نیز ناپدید شده است.

بازگشت به تهران پس از فرار

کارآگاهان در ردیابی‌های پلیسی پی بردند که عبدالله 27 ساله پس از قتل از تهران خارج شده و به شهرهای مختلف سفر کرده است و ماموران هر وقت که به یک قدمی پسر جوان می‌رسیدند مشخص می‌شد که وی به شهر دیگری سفر کرده است.

تجسس‌ها نشان از آن داشت که عبدالله با سفر به شهرهای اهواز، اصفهان، شیراز و چند شهر دیگر و کارگری در ساختمان‌ها هزینه‌های زندگی خود را تامین می‌کند.

تحقیقات پلیسی ادامه داشت که ماموران پس از هزار و 850 روز کاوشگری پی‌بردند که عبدالله اوایل مهرماه به تهران سفر کرده و با گرفتن یک خانه اجاره‌ای، زندگی جدیدی را آغاز 

کرده است. همین کافی بود تا کارآگاهان مخفیگاه جدید قاتل فراری را در نزدیکی بزرگراه محلاتی شناسایی کنند و پس از تحت نظر قرار دادن مخفیگاه متهم و اطمینان از حضور وی در خانه‌اش، روز چهارشنبه 30 آبان ماه امسال در عملیات غافلگیرانه این قاتل فراری دستگیر شد.

عبدالله پس از دستگیری به قتل پسر جوان در خیابان لرستان اعتراف کرد و گفت: درگیری ما از داخل قهوه‌خانه شروع شد و وقتی در خیابان با هم درگیر شدیم با چاقویی که همراهم بود به او ضربه‌ای زدم.

وی افزود: پس از آن متوجه مرگ پسر جوان شدم به همین خاطر پا به فرار گذاشتم و بعداز 5 سال احساس کردم دیگر پلیس در تعقیبم نیست به همین خاطر به تهران بازگشتم تا اینکه دستگیر شدم.

بنا به این گزارش، عبدالله به دستور بازپرس محسن مدیر روستا در اختیار ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار دارد.