گروه حوادث:دو خواهر که در قراری با دختری به روی او اسید پاشیده بودند در دادگاه جنایی از خود دفاع کردند.

دختر اسیدسوخته پس از دو سال جدال با مرگ کشته شد و یکی از خواهران اسیدپاش قاتل اصلی او شناخته شد.

تراژدی تلخ

اواسط سال 95 بود که مأموران پلیس تهران گزارشی تلخ از مرگ دختری جوان در جنوب شهر دریافت کردند.

وقتی تیمی از پلیس وارد عمل شد در تجسس هایش پی برد قربانی این تراژدی هولناک دختر 21 ساله به نام نگار است که پس از دوسال دست و پنجه نرم کردن با مرگ تسلیم شده است. 

اسیدپاشی فجیع

ماموران که خود را به بالای سر قربانی جنایت رسانده بودند در تجسس‌های میدانی دریافتند نگار دو سال قبل- در سال 93 - هدف اسیدپاشی هولناکی قرار گرفته و به شدت آسیب دیده است. این شاخه تحقیقی نشان داد نگار پس از اسیدپاشی ناجوانمردانه  به بیمارستان انتقال یافته و در روزهای نخست از مرگ نجات یافته است. نگار در این دو سال که به جز لطمات جسمی ناشی از سوختگی شدید با اسید دچار ناراحتی های روحی و روانی شدیدی شده بود با به جان خریدن هزینه های بسیار برای رهایی از آسیب‌های شدید جسمی تحت معالجه قرار داشت اما شدت سوختگی به اندازه ای زیاد بود که نگار پس از دو سال جدال با سرنوشت شوم بالاخره به کام مرگ فرو رفت. 

دو خواهر اسیدپاش

همزمان با انتقال جسد نگار به پزشکی قانونی تهران با توجه به جنایی شدن سرنوشت این دختر با دستور بازپرس ویژه قتل تیمی از اداره 10 پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند تا پرده از جزییات این تراژدی بردارند.

در این شاخه بررسی ها نشان داد عاملان قتل نگار دو خواهر 21 و 23 ساله به نامهای مهتاب و سمیرا هستند که سال 93 در جریان درگیری با قربانی به خاطر اسیدپاشی روی بدن نگار بازداشت شده اند.

به گزارش پرونده این اسیدپاشی، مهتاب و سمیرا در جریان بازجویی‌های دوسال گذشته پلیس جزییات اسیدپاشی را به گردن گرفته بودند و با توجه به اینکه نگار زنده بود و قرار آنها بازداشت موقت نبود هردو با سپردن وثیقه آزاد شده بودند تا پس از تکمیل پرونده پزشکی و مشخص شدن میزان دیه و طول درمان نگار در دادگاه محاکمه شوند.

دستگیری دو خواهر

بازپرس جنایی تهران با توجه به اینکه اتهام دو خواهر از اسیدپاشی به قتل تغییر یافته بود دستور بازداشت آنها را صادر کرد و همین کافی بود تا مهتاب و سمیرا باز دستگیر شوند و این بار در مقام قاتل تحت بازجویی قرار گیرند. 

دو خواهر جنایتکار که باور نداشتند بخاطر اسیدپاشی قاتل شناخته شوند در بازجویی ها چاره ای جز تکرار اقرار‌های قبلی نداشتند و هردو با حضور پلیس و بازپرس جنایی تهران صحنه اسیدپاشی مرگبار را بازسازی کردند و روانه زندان شدند تا پس از صدورکیفرخواست محاکمه شوند.

در دادگاه

پرونده مهتاب و سمیرا  پس از تکمیل و صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و صبح دیروز روی میز هئیت قضایی به ریاست قاضی قربانزاده قرار گرفت. 

درابتدای جلسه دادگاه و درحالیکه کی از خواهران اسیدپاش از زندان به دادگاه انتقال یافته و خانواده نگار هم حضور داشتند ابتدا قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان صورت گرفت و در آن خواستار اشد مجازات برای عاملان جنایت اسیدی شد.

سپس اولیای دم نگار در جایگاه قرار گرفتند و درحالیکه گریه می کردند و از روزهای سخت دخترشان بعد از اسیدپاشی تا مرگش به تلخی یاد می کردند خواستار قصاص عاملان اسیدپاشی به دخترشان شدند.

سپس سمیرا به اتهام مباشرت در قتل در جایگاه قرار گرفت و در شرح ماجرا گفت: «با برادر نگار آشنا بودم و با هم رابطه داشتیم. او قول ازدواج داده بود تا اینکه بعد از مدتی زیر قولش زد برادر نگار از روابط من و خودش عکس و فیلم سیاه تهیه کرده بود و مرتب با آن تصاویر مرا تهدید به بی آبرویی می‌کرد.»

دختر اسیدپاش در ادامه گفت :«هر چه با او صحبت کردم فایده نداشت و نمیتوانستم عکس و فیلمهایم را از او بگیرم این شد که با خواهرش قرار گذاشتم تا شاید بتواند برادرش را راضی کند. روز حادثه با خواهرم سر قرار رفتیم اما صحبت هایمان نتیجه نداشت و منجر به درگیری شد. در آن درگیری مایع شویندهای که در دستانم بود روی نگارپاشیده شد. باور کنید آن لحظه نمیدانستم آن مایع چیست که بعد از سوختگی نگارمتوجه شدم آن مایع اسیدی است.» 

در ادامه مهتاب به اتهام معاونت در قتل در جایگاه ایستاد و با تأیید توضیحات خواهرش در دفاع از خود گفت: «باور کنید نمیدانستیم آن مایع اسیدی است فکر میکردیم مایع شوینده است. از طرفی خواهرم قصد پاشیدن آن مایع را نداشت تا اینکه مقتول شروع به داد و فریاد کرد و خواهرم با او درگیر شد. در آن درگیری مایع که در دستان خواهرم بود ناگهان درش باز شد و روی مقتول پاشید.» 

بنابه این گزارش؛ در پایان جلسه دادگاه هئیت قضایی وارد شور شدند و بزودی حکم صادر خواهد شد.