گروه حوادث: عاملان قتل یک مرد میهمان که جسد او را بعد از جنایت به آتش کشیده اند داستانی شیطانی را پیش روی قضات قرار دادند.

خانواده مقتول می گویند قادر هیچ اقدام شیطانی ای انجام نداده و قتل بخاطر پول بوده است.

جسدی سوخته در پراید

سال 92  پلیس تهران گزارشی از یک آتش سوزی مرگبار در خیابان شهرری دریافت کرد که بوی جنایت می داد.

با حضور مأموران در محل بعد از مهار فاجعه سوزان توسط آتش نشانان در بررسی‌ها مشخص شد جسد سوخته مردی در خودروی پراید قرار دارد اما قابل شناسایی نیست. 

یک جنایت آتشین

با انتقال جسد به پزشکی قانونی، مأموران دریافتند خودرو از مکان دیگری به آنجا منتقل شده است و آتش سوزی عمدی اتفاق افتاده است. 

خیلی زود بررسی های پلیسی نشان داد قربانی جنایت مردی به نام قادر است .همچنین با تشخیص هویت جسد مشخص شد قادر به تازگی از شهرستان به تهران آمده و شب قبل از حادثه در منزل یکی از بستگان خود مهمان بوده است. 

میهمانی مرموز

تیمی از اداره 10 پلیس آگاهی تهران برای رازگشایی وارد عمل شدند و در اولین گام از تحقیقات یکی از بستگان مقتول به نام نادر همان صاحبخانه‌ای که آن شب مقتول در آنجا میهمان بود به عنوان اولین مظنون بازداشت شد. 

نادر در بازجویی‌ها گفت: «آن شب مقتول با برادرزنم در یک اتاق خوابیده بودند. وقتی صبح از خواب بیدار شدم متوجه شدم او در خانه نیست. دیگر از او بی‌خبر بودم تا اینکه فهمیدم فوت کرده است.» 

بعد از ادعاهای نادر برادرزن او به نام مهران نیز بازداشت شد اما وی با اظهارات ضد نقیضی از مرگ قادر ابراز بی‌اطلاعی کرد. 

همسر نادر سومین کسی بود که شب حادثه در خانه بود بازداشت شد اما او نیز قتل را انکار کرد و گفت متوجه نشده است چه موقع قادر از خانه آنها بیرون رفته است.»

اعتراف

با گذشت چند ماه از حادثه در حالی‌که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت بالاخره پدر خانواده لب به اعتراف گشود و با اقرار به جرمش گفت: «آن شب برادرزنم مقتول را به عنوان مهمان به خانه ما آورده بود. بعد از خوردن شام پسرم کنار اتاقی که در آن نشسته بودیم خواب بود. او را بغل کردم و به اتاق خواب بردم. همسرم در اتاقی دیگر تنها خوابید و من و برادرزنم و مقتول کنار پسرم خوابیدم.»

نادر در ادامه گفت: «نیمه‌های شب همسرم مرا بیدار کرد و گفت پسرم حالش خوب نیست و پریشان است. وقتی سراغ پسرم رفتم و از او سئوال کردم، متوجه شدم مقتول قصد اذیت و آزار پسرم را داشته است. از اینکه او حرمت خانه‌ام را نگه نداشته بود عصبانی شدم و از برادرزنم خواستم مرا کمک کند تا مقتول را خفه کنم. آنجا بود که برادرزنم به من کمک کرد و او را به قتل رساندیم.» 

با ثبت اظهارات متهم برادر زن وی « مهران» نیز بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت. او نیز با اقرار به جرمش گفت: «مقتول را من به خانه خواهرم برده بودم به همین دلیل وقتی فهمیدم او قصد خیانت داشته است چاره‌ای نداشتم جز اینکه به نادر کمک کنم.»

 او در ادامه گفت: «بعد از اینکه مقتول را خفه کردیم نادر که قوی هیکل بود خودش به تنهایی جسد را روی دوشش گذاشت و سوار خودروی پراید مقتول کرد. سپس به خیابان خلوتی در شهر ری رفتیم و نادر خودرو را به آتش کشاند.» 

در ادامه همسر نادر با تأیید اظهارات شوهر و برادرش گفت: «آن شب پسرم با گریه مرا بیدار کرد و گفت مقتول قصد آزار او را داشته است. از ترس همسرم را بیدار کردم که او هم عصبانی شد و قادر را به قتل رساند.» 

دادگاه اول

بعد از اعتراف متهمان و بازسازی صحنه جرم از سوی آنها نادر به اتهام مباشرت در قتل و مهران به اتهام معاونت در قتل روانه زندان شدند. پرونده به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد اما در اولین جلسه رسیدگی به خاطر نقص در پرونده، ریاست دادگاه آن را برای تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی فرستاد.

دادگاه دوم

صبح دیروز پرونده بار دیگر روی میز هیات قضایی همان شعبه به ریاست قاضی توکلی قرار گرفت. 

ابتدای جلسه بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای دم، نادر در جایگاه قرار گرفت و با قبول جرمش بار دیگر ماجرا را شرح داد و گفت: «پسرم بعد از این حادثه ناراحتی روحی گرفت و در یک بهزیستی تحت درمان است. مقتول به ما خیانت کرد به همین دلیل باید کشته می‌شد.» 

سپس مهران نیز به اتهام معاونت در قتل در جایگاه قرار گرفت و گفت: «قصد قتل نداشتم اما نادر مرا مجبور کرد تا به او کمک کنم. در زمان قتل همراه نادر بودم اما او خودش به تنهایی مقتول را کشت و خودروی او را به آتش کشاند.» 

سپس وکیل اولیای دم در جایگاه قرار گرفت و گفت: «متهمان دروغ می‌گویند. آنها به خاطر 400 میلیون تومان عتیقه با مقتول اختلاف داشتند و به خاطر همین او را کشتند.»

بنابه این گزارش؛در پایان هیات قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.