گروه حوادث: جزییات انتقام اسیدی یک زن از همسرش در عملیات ویژه پلیس آگاهی تهران فاش شد. این مرد بخاطر اختلاف با همسرش ، در یکی از شهر های شمال غرب کشور اقدام به اسیدپاشی به او کرده و به تهران گریخته بود.

اسیدپاشی

روز یکم مهرماه سال جاری مرد جوانی که با همسرش اختلاف شدیدی داشت پس از تهیه اسید، به خانه رفته و همسرش را هدف اسیدپاشی قرار داده و به تهران متواری می‌شود که در این حادثه علاوه بر سوختگی همسرش خود او نیز از ناحیه دستانش دچار سوختگی شدید شده است.

فرار به تهران

تجسس های پلیسی نشان داده بود که مرد اسیدپاش علیرضا 45 ساله است که بلافاصله شهرشان را ترک کرده و به تهران گریخته است .

عملیات ویژه

روز 18 مهر ماه بود که دستور قضایی بازداشت علیرضا در اختیار اداره 16 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و عملیات ویژه آغاز شد . 

کارآگاهان با اقدامات اطلاعاتی به جست و جوی مخفیگاه مرد اسیدپاش پرداختند و توانستند به سرنخی از  او برسند.

بازداشت در پارک

 روز 9 آبان ماه امسال کارآگاهان که توانسته بودند پرده از زندگی پنهانی علیرضا بردارند خود را به پارک اوستا واقع درخیابان آزادی رساندند و مرد اسیدپاش را که اصلا تصور نمی کرد ردیابی شده باشد را در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند .

اعتراف

علیرضا خیلی زود لب به اعتراف باز کرد و انگیزه اش را انتقامجویی دانست. مرد اسیدپاش گفت:  از 5 سال پیش پس از ورشکستگی مالی عملا امورات زندگی از دستم خارج شده بود به گونه ای که خانواده همسرم در چندین نوبت به من کمک کردند؛  دیگر دستم به کار کردن نمی رفت و بیشتر اوقات را در خانه سپری می کردم . وی افزود: بتدریج اختلاف بین من و همسرم آغاز شد و هر روز فاصله و دعواهایمان بیشتر می شد تا اینکه این اواخر همسرم چندین بار مرا تهدید کرده بود که قصد دارد  از من طلاق بگیرد  من وهمسرم پسر 6 ساله ای داریم و من آنها را خیلی دوست دارم و حاضر نبودم که آنها را از دست داده و شاهد این باشم که با کسی دیگر زندکی کنند .  علیرضا با بغض ادامه داد: با این تصور اینکه همسرم قصد دارد با مرد دیگری ازدواج کند تصمیم گرفتم  از او انتقام بگیرم  به همین علت با تهیه مقداری اسید زمانیکه او در داخل حیاط خانه ایستاده بود او را صدا کرده و ناگهان اسید را به سمت او پاشیدم که حتی مقداری از اسید روی دستم ریخت و من نیز دچار سوختگی شدم . از خانه ام فراری شده و به تهران آمدم در این مدت متوجه شدم که همسرم با صحبت‌هایش می‌خواست مرا مجبور کند تا برای زندگی مان دوباره تلاش کنم اما من با تصوری نادرست اقدام به اسیدپاشی  کردم اما دیگر روی بازگشت به خانه را نداشتم تا سرانجام دستگیر شدم .  بنابه این گزارش؛ علیرضا پس از اعتراف با توجه به محل وقوع اسیدپاشی که خارج از تهران بود به آن شهر انتقال یافت تا پرونده اش تحت رسیدگی قرار گیرد.