گروه حوادث: 240شرورخطرناک درعملیات پلیس امنیت تهران دستگیر شدند.

در این میان هانی کرده که یکی از اوباش معروف و خطرناک ایران است در برابر رییس پلیس به شوخی جالبی دست زد.

سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت گفت: بر اساس گزارش مردمی و کارهای اطلاعاتی و تماس‌هایی که با پلیس ۱۱۰ گرفته شد در چند روز گذشته مقدمات اجرای این طرح آماده شد. سردار رحیمی اعلام کرد: در عملیات ۴۸ ساعه ۲۲۵ مورد عملیات در نقاط مختلف تهران انجام و ۲۱۰ واحد صنفی از جمله قهوه‌خانه و باشگاه‌های بدنسازی و ۶۸ پارک و تفرجگاه و ۲۵ نقطه که مردم در تماس‌هایشان بر آن تأکید داشتند از لوث حضور اراذل و اوباش پاکسازی شد.

وی گفت: ۲۴۰ نفر از اوباش‌گران، مزاحمین نوامیس، زورگیران وافرادی که مبادرت به قتل عناوین، تجاوز به عنف، تخریب اموال عمومی، تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی و قدرت‌نمایی می‌کردند دستگیر شدند.

این مقام ارشد پلیس پایتخت به کشف ۱۰ کلت کمری، ۲ کلاش جنگی و ۲ نارنجک دست‌ساز و تعداد زیادی فشنگ از دستگیرشدگان اشاره و تصریح کرد: ۶۴ قبضه انواع و اقسام سلاح سرد، شمشیر، قمه و چاقو نیز از اوباش‌گران کشف شد.

وی افراد شاخص دستگیرشده در مرحله چهارم طرح پلیس امنیت را دو گروه از اراذل و اوباش دانست که یک گروه در حین خروج از مرز و یک گروه هم در فرودگاه امام شناسایی و دستگیر شدند همچنین یک گروه نیز به ربایش دختران و اذیت و آزار آنها مبادرت می‌کردند که آنها هم و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت ادامه داد: 3 گروه از دستگیرشدگان نیز تحت عنوان پلیس اماکن به واحدهای صنفی مراجعه و اخاذی می‌کردند؛ همچنین یک گروه نیز به صورت مسلحانه خودروی پورشه‌ای را بعد از سرقت مسلحانه کیف رایزن سفارت ژاپن، به سرقت برده که دستگیر شدند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص علت دستگیری «هانی کُرده» گفت: این مرد یک سری تخلفات داشته که با وی نیز برخورد می‌شود.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت تصریح کرد: فردی نیز تحت عنوان کلاهبردار اینترنتی دارای سابقه ۷ ماه زندان در دو سال پیش بود که مجددا با خروج از زندان از طریق کلاهبرداری اینترنتی ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زده بود که دستگیر شد.

جزئیات قتل دکتر فرشید هکی

سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران درباره جزئیات مرگ فرشید هکی گفت: چهارشنبه هفته گذشته خبری به کلانتری 140 باغ فیض مبنی بر آتش گرفتن یک خودرو و قرار داشتن یک جنازه سوخته داخل آن، رسید که بلافاصله عوامل کلانتری و پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر شدند.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: طی بررسی‌های اولیه صورت گرفته، خانواده این فرد احضار شدند و نظریه پزشکی قانونی به پلیس ارسال شد، پزشکی قانونی در شرح نظریه خود صریحا اعلام کرد که این فرد دست به خودسوزی زده است.

وی متذکر شد: بنابر اظهارات خانواده متوفی، وی مدت زیادی از زندگی ناراحت بود و چندین بار اعلام کرده بود که قصد خودکشی دارد.

رحیمی در واکنش به اظهارات برخی در فضای مجازی مبنی بر قتل هکی، متذکر شد: این اقدامات تشویش اذهان عمومی است و قطعا دستگاه قضایی با افرادی که اقدام به تشویش اذهان عمومی کرده، برخورد می‌کند.

فوتبالیستی که سارق مسلح شد

عقربه‌ها ساعت 10 شب 11 مهرماه را نشان می‌داد که ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران در جریان سرقت مسلحانه از رایزن سفارت ژاپن در خیابان مقدسی اردبیلی قرار گرفتند.

ماموران با حضور در محل تحقیقات را آغاز کردند و هنوز دقایقی نگذشته بود که ماجرای سرقت مسلحانه‌ یک خودروی پورشه در خیابان اندرزگو به پلیس مخابره شد.

تجسس‌های ابتدایی نشان از آن داشت که 2 سارق مسلح با خودروی تیبا از رایزن ژاپن سرقت کردند و پس از آن در خیابان اندرزگو با تیراندازی به سمت راننده خودروی پورشه که در کنار خودرویش ایستاده بود اقدام به سرقت این خودروی لوکس کرده‌اند.

کارآگاهان در تحقیقات میدانی با توجه به شماره پلاک خودروی تیبا دزدان توانستند صاحب خودرو را شناسایی کنند و بامداد 29 مهرماه این متهم جوان در بومهن دستگیر شد.

سارق جوان که فوتبالیست تحصیل کرده است پس از دستگیری ادعا می‌کند به خاطر بی‌پولی مجبور به سرقت شده است.

  ازدواج کردی؟

بله، و یک فرزند 3 ساله دارم.

 سابقه داری؟

نه، اولین‌بار است که دستگیر شدم.

  به چه جرمی دستگیر شدی؟

سرقت مسلحانه از یک عابر و خودروی پورشه.

 شیوه و شگرد؟

اولین بار بود که دزدی می‌کردم که ابتدا با اسلحه از یک مرد در زورگیری کردم و در مسیر فرار بودیم که یک خودروی پورشه دیدم که 2 جوان کنارش ایستاده بودند که ناگهان تصمیم به سرقت آن گرفتیم.

 رانندگی با خودروی لوکس را بلد بودی؟

نه، دوستم نشست پشت فرمان.

 با خودروی پورشه چه کار می خواستی بکنی؟

اصلا نمی‌دانستم چه کاری می‌خواهیم با آن بکنیم که بعد از سرقت شنیدم که این خودرو جی پی اس دارد به همین خاطر خودرو را به شهرستان انتقال دادیم و قرار بود آن را اوراق کنیم که دستگیر شدم.

 اسلحه را از کجا تهیه کرده بودی؟

3 روز قبل از سرقت از یکی از بستگانم گرفته بودم.

 چرا دزدی کردی؟

بی‌پول بودم و به همین خاطر مجبور به سرقت شدم.

 چرا سرکار نرفتی؟

فوتبالیست بودم و فوق لیسانس صنایع دارم که 8 ماه در یک اداره مشغول به کار شدم اما حقوقم را ندادند و ادعا کردند اگر می‌توانی از ما شکایت کن. کار نیست و زندگی خرج داره.

  اعتیاد داری؟

6 ماه است که شیشه و گل مصرف می‌کنم.

 حرف آخر؟

قصد داشتم با اسلحه خودم را هم بکشم.

 چرا؟

وقتی برای خرید پوشاک و شیرخشک بچه‌ات 2 هزار تومان بیشتر نداشته باشی چه کاری باید کرد.

هانی کرده 

هانی کرده که یکی از شرورهای سطح یک کشور است بعد از ماجرای قتل وحید مرادی در زندان شایعاتی مطرح شد که عنوان شده بود که هانی کرده دستور قتل وحید را صادر کرده بود که تحقیقات پلیسی این خبر را تکذیب کرد.

هانی کرده که سوابق مختلفی در شرارت و درگیری دارد دوشنبه شب گذشته در طرح جمع آوری اراذل و اوباش از سوی پلیس امنیت دستگیر شد.

این شرور خطرناک صبح دیروز در حیاط پلیس امنیت وقتی پیش روی سردار رحیمی، رییس پلیس تهران قرار گرفت با چهره ای آرام و خونسرد گفت: سردار دلم برایتان تنگ شده بود.

هانی کرده درباره علت دستگیری‌اش افزود: من بخاطر یک پرونده با قرار وثیقه آزاد شده بودم که از پلیس با من تماس گرفته شد که به اداره پلیس بروم که دستگیر شدم.

سردار رحیمی در پایان این شرورو خطرناک را نصیحت کرد و گفت: خودت را اصلاح کن تا آینده‌ات مثل وحید مرادی نشود.

حمله به کلانتری

در میان این اراذل و اوباش یک پسر جوان که روی صورتش جای چاقو بود و خون خشک شده روی صورتش نشان از تازگی آن را داشت، هم بود.

این جوان به خاطر هواخواهی از عموی فوت شده‌اش با قمه‌ای که در دست داشت به کلانتری محل زندگی‌شان حمله کرد که ماموران او را از ناحیه پا هدف گلوله پلیس قرار دادند.

 چرا به کلانتری حمله کردی؟

عموم فوت کرده بود و کسی پاسخگوی ما نبود به همین خاطر به کلانتری حمله کردم.

  علت فوت؟

3 ماه قبل کلانتری محل عمویم را دستگیر کرد و تحویل پلیس آگاهی داد و پس از آن به زندان منتقل شد که عمویم بعد از 12 ساعت در زندان فوت کرد.

 خوب چرا به کلانتری حمله کردی؟

هر چه علت مرگش را پیگیری کردم کسی پاسخ نمی‌داد  و شنیده بودم عمویم را کتک زدند به همین خاطر روز حادثه قرص‌های زیادی خورده بودم و در حال خودم نبودم که این اتفاق رخ داد.

 چه قرص خوردی؟

بیماری اعصاب و روان دارم که آن روز 50 تا قرص اعصاب را با هم خوردم.

 شنیدم هدف گلوله قرار گرفتی؟

بله، پلیس به سمتم تیراندازی کرد.

 کی دستگیر شدی؟

شامگاه دوشنبه در طرح دستگیری اراذل و اوباش از سوی ماموران پلیس امنیت دستگیر شدم.

شرور خطرناک

فرزاد یکی از شرورهای خطرناک است که نوچه‌های زیادی برای خود دارد و بارها به خاطر شرارت و درگیری به زندان رفته است.

مهرماه سال جاری چند جوان با قمه و تفنگ به یک آبمیوه فروشی ‌در ستارخان حمله می کنند که باعث تخریب شیشه و وسایل مغازه شده و پس از درگیری با صاحب مغازه و کارکنانش پا به فرار می‌گذارند.

ماموران خیلی زود برای دستگیری شرورهای خطرناک وارد عمل می‌شوند که در یک عملیات 3 ساعته 5 جوانی که به مغازه آبمیوه فروشی حمله کرده بودند را دستگیر کردند.

در عملیات‌ پلیسی ماموران تصویر یکی از شرورهای معروف پایتخت را در دوربین‌های مداربسته نزدیکی صحنه درگیری مشاهده کردند و مشخص شد این جوان قصد خارج شدن از کشور را دارد که در مرز بازرگان دستگیر شد.

  سابقه داری؟

بله، بارها به خاطر درگیری زندان رفتم.

 چه نقشی در حمله به مغازه آبمیوه فروشی داشتی؟

من هیچ کاره بودم و با توجه به فیلم‌هایی که به دست آوردند ادعا می‌کنند که من طراح حمله به آبمیوه فروشی بودم.

 با صاحب مغازه اختلاف داشتی؟

نمی‌دانم ولی انگار 2 طرف دعوا با هم اختلاف داشتند.

 اگر بیگناهی چرا می‎خواستی فرار کنی؟

من نمی‌خواستم فرار کنم و برای سفر به ارومیه رفته بودم.

 تا کی می‌خواهی به شرارت‌هایت ادامه دهی؟

من 2 سال است که درگیر نشدم و شرارت نکردم.

 شنیدم نوچه‌های زیادی برای خودت داری؟

نوچه نیستند، چون رفیق باز هستم دوستان زیادی را می‌شناسم.