گروه حوادث: 11 گانگستر پایتخت که در سناریوی‌های فریبکارانه پس از تصادف ساختگی  طعمه هایشان را سرکیسه می کردند به دام افتادند.

تصادف مرموز

صبح روز 26 اسفند ماه سال گذشته مردی با حضور در کلانتری 151 چیتگر از ماجرای گرفتار شدن در دام زورگیران فریبکار پرده برداشت. مرد جوان ادعا کرد که مردان پراید سوار در یک سناریوی فریبکارانه با تصادف ساختگی اقدام به زورگیری واخاذی از او کرده‌اند.

سرقت فریبکارانه

همین کافی بود تا تیمی از ماموران اداره 5 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس پرونده برای دستگیری عاملان این زورگیری فریبکارانه وارد عمل شوند. طعمه زورگیران در گام نخست تحقیقات به کارآگاهان گفت: ساعت 7:30 دقیقه صبح سوار بر خودرویم در مسیر کندرو اتوبان آزادگان بودم که ناگهان مرد جوانی به خودرویم نزدیک شدند و پس از برخورد با آیینه خودرو روی زمین افتاد. وی افزود: خیلی زود در کنار اتوبان توقف کردم که به کمک مرد جوان بروم اما وی با تکان دادن دست ادعا می کرد که آسیبی ندیده و از من خواست تا به مسیرم ادامه دهم اما هنوز مسیر زیادی نرفته بودم که ناگهان 2 مرد سوار بر پراید سفید رنگ به خودرویم نزدیک شد با بوق دن از من خواست تا در کنار اتوبان توقف کنم. مرد جوان گفت: پس از توقف 2 پسر جوان به سراغم آمدند و با زور مرا از خودرو پیاده کرده و به سمت خودرویشان کشاندند، پسر جوانی که با او تصادف کرده بودند در صندلی عقب پراید دراز کشیده بود و با گرفتن دستش ادعا می کرد که من با او تصادف کرده و فرار کرده‌ام.   در ادامه یکی از مردان به بهانه انتقال مرد مصدوم به بیمارستان سوار بر خودروی من شد و در مسیر با جوسازی و ترساندنم مجبور کرد تا به بهانه پرداخت هزینه‌های درمانی بیمارستان 3 میلیون تومان به حساب آنها واریز کنم که پس از انتقال پول، مرد جوان که همراه من بود از خودرو پیاده شد و سوار بر خودروی پراید همراه 2 مرد دیگر پا به فرار گذاشتند.

تحقیقات پلیسی

کارآگاهان در تحقیقات پلیسی در برابر پرونده‌های مشابه دیگری قرار گرفتند و پی بردند که دزدان در برخی موارد وقتی طعمه‌هایشان قصد تماس با پلیس را داشتند با چاقو به آنها حمله کرده و پس از کتک‌کاری و تهدید اقدام به زورگیری از آنها کرده‌اند. یکی دیگر از طعمه‌های این باند خطرناک گفت: وقتی مردان فریبکار خواستند تا برای درمان مرد جوان پول پرداخت کنم به رفتارهایشان شک کردم به همین خاطر تصمیم گرفتم با پلیس تماس بگیرم که ناگهان به سمتم حمله کرده و مرا به باد کتک گرفتند. وی افزود: در این کتک‌کاری وقتی زیر دست و پاهایشان بودم رمز کارت بانکی‌ام را گرفتند و پس از آن بخاطر ضرباتی که به سرم زدند بیهوش شدم و زمانیکه به هوش آمدم پی بردند که مردان خطرناک حساب بانکی‌ام را خالی کردند.

نخستین سرنخ

تیم پلیسی در این شاخه از تجسس‌ها به سراغ دیگر طعمه‌های این باند خطرناک رفته و با اقدامات فنی و پلیسی خیلی زود موفق به شناسایی شماره پلاک خودروی دزدان شدند. کارآگاهان در گام بعدی صاحب خودرو که همسر محسن 27 ساله یکی از مجرمان سابقه‌دار بود را شناسایی کردند و مشخص شد که خودروی پراید به صورت قولنامه‌ای فروخته شده و در اختیار دزدان قرار گرفته است. ماموران در این شاخه از کاوش‌های پلیسی تصویر محسن را پیش روی طعمه‌‌های این باند قرار دادند و این مرد به عنوان یکی از دزدان فریبکار شناسایی شد. بدین ترتیب کارآگاهان با هماهنگی با بازپرس نصرتی از شعبه اول دادسرای ناحیه 34  برای دستگیری متهم وارد عمل شدند و با حضور در شهرستان شهریار، منطقه خادم‌آباد، محسن در عملیات غافلگیرانه ماموران زمینگیر شد.

افشاگری باند خطرناک

محسن در همان تحقیقات ابتدایی وقتی خود را در برابر مدارک و طعمه‌هایش دید به ناچار لب به سخن باز کرد و گفت: با همدستی دوستانم در گروه‌های مختلف 2 یا 3 نفری با نقش‌پردازی در تصادف ساختگی اقدام به زورگیری و اخاذی از راننده‌ها می کردیم. همین اعترافات کافی بود تا کارآگاهان 10 عضو دیگر این باند خطرناک را در منطقه خادم‌آباد شهرستان شهریار شناسایی کردند و مشخص شد اعضای این باند همگی از متهمان سابقه‌دار در زمینه‌های مختلف سرقت، مواد مخدر، نزاع و درگیری، اخاذی به شیوه تصادف ساختگی و ... هستند که بارها به زندان رفته‌اند.

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات در چند عملیات همزمان موفق به دستگیری 10 عضو این باند خطرناک شدند و در بازرسی از مخفیگاه متهمان کارت‌های عابربانک سرقتی یا متعلق به افراد دیگر به دست آوردند.

خرید کارت‌های بانکی

کارآگاهان در ادامه تحقیقات پی بردند که متهمان پس از شناسایی افراد بلامکان و معتاد با پرداخت 100 هزار تومان اقدام به افتتاح حساب بانکی برای آنها کرده و حساب کارت های سرقتی را به حساب این افراد منتقل کرده‌اند.

تیم پلیسی در این مرحله متوجه شدند که تنها در یکی از حساب‌های بانکی متهمان 200 میلیون تومان پول سرقتی پس‌انداز شده و دزدان با پول‌های سرقتی یک خانه خریداری کرده اند.

بنا به این گزارش، با توجه به اعترافات متهمان و سرقت‌های گسترده اعضای این باند، بازپرس نصرتی با تقاضای چاپ عکس متهمان خواست تا کسانیکه در دام سرقت‌های این باند گرفتار شده‌اند به اداره 5 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.