گروه حوادث: پسر جوان در حالت مستی پای در یک کارگاه خیاطی گذاشت و با چاقو گردن کارگر جوان را هدف قرار داد.

عقربه ها ساعت 30 دقیقه بامداد نخستین روز مهرماه سال 95 را نشان می داد که ماموران کلانتری 131 شهرری در جریان یک جنایت خونین در کارگاه خیاطی قرار گرفتند.

خیلی زود تیمی از ماموران برای تحقیقات ابتدایی به محل جرم در خیابان امین، کوچه شهید عبداللهی رفته و با جسد خونین ناصر 20 ساله که از ناحیه گردن هدف ضربه چاقو قرار گرفته بود روبرو شدند.

تیم پلیسی در گام نخست تحقیقات پی بردند که برادر ناصر نیز که از ناحیه سر هدف ضربات چاقو قرار گرفته بود به بیمارستان منتقل شده است.

همین کافی بود تا تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران همراه قاضی شعبه 7 دادسرای عمومی و انقلاب شهرری برای تجسس های فنی در صحنه جرم حاضر شوند.

تحقیقات میدانی

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات به سراغ یکی از شاهدان حادثه رفتند و وی به ماموران گفت: ساعت 12 شب بود که همراه میهمانان مان از خانه خارج شدم که ناگهان پسر جوانی که از ناحیه گردن خونریزی زیادی داشت به سمتم آمد و ادعا کرد چند نفر وارد کارگاه خیاطی شدند و با چاقو به او و برادرش حمله کردند.

وی افزود: پسر جوان پس از درخواست کمک روی زمین افتاد و همان لحظه با پلیس و تیم های امدادی تماس گرفتم.

برادر مقتول

تیم جنایی در این شاخه از تحقیقات به بیمارستان رفته و برادر ناصر را هدف تحقیق قرار دادند که پسر جوان روی تخت بیمارستان به ماموران گفت: ساعت 22:30 دقیقه نخستین روز مهرماه بود و من همراه برادرم داخل کارگاه خیاطی که شب ها پس از پایان کار در همانجا استراحت می کنیم در حال جمع کردن سفره شام بودیم که ناگهان یک نفر با عصبانیت به در کارگاه می کوبید.

وی افزود: برادرم به سمت در کارگاه رفت و وقتی در کارگاه را باز کرد، محمد رضا 23 ساله که یکی از کارگرهای قدیم کارگاه خیاطی با عصبانیت وارد کارگاه شد و بدون هیچ مقدمه ای با داد و فریاد پیگیر فردی به نام مهدی شد.

برادر قربانی جنایت ادامه داد: محمد رضا در حالت عادی نبود و در این صحنه برادرم که ترسیده بود که پسر جوان و دوستش قصد سرقت از کارگاه را دارند مانع ورود آنها شد که در این مرحله محمدرضا چاقویی از زیر لباسش بیرون کشید و ضربه ای به گردن برادرم زد. وی افزود: با دیدن این صحنه شوکه شدم و خواستم به کمک برادرم بروم که همدست محمدرضا مرا از پشت سر گرفت و محمد رضا با چاقو ضرباتی به سرم زد و سپس هر 2 از کارگاه خارج شده و سوار بر موتور سیکلت پا به فرار گذاشتند.

دستگیری همدست قاتل

کارآگاهان در ادامه تجسس ها با اقدامات فنی و پلیسی،همدست محمدرضا را که در این جنایت حضور داشت را شناسایی کردند و در این مرحله روز 22 آذر ماه سال 95 تیم جنایی با حضور در خیابان 15 خرداد موفق به دستگیری امیر شدند. امیر که راهی جز اعتراف نداشت به ماموران گفت: شب جنایت، محمد رضا ادعا کرد می خواهد به دیدن یکی از دوستانش برود به همین خاطر از من خواست همراهش باشم. وی افزود: من از ماجرا بی‌اطلاع بودم و همراه محمدرضا به شهر ری رفتم و وقتی که به کارگاه خیاطی رسیدیم از من خواست تا همراه او وارد کارگاه شوم. وقتی داخل کارگاه شدیم محمدرضا یک چاقو از زیر لباسش بیرون کشید و ابتدا پسر جوانی را که در جلوی در بود هدف ضربه چاقو قرار داد و در ادامه وقتی دیدم جوان دیگر قصد دارد با محمدرضا درگیر شود او را از پشت گرفتم که مانع درگیری آنها شوم اما محمدرضا از این فرصت استفاده کرد و با چاقو او را نیز هدف قرار داد. امیر ادامه داد: ترسیده بودم و محمدرضا از من خواست فرار کنیم که سوار بر موتور شده و پا به فرار گذاشتیم.

قاتل فراری

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات ردیابی های پلیسی را برای دستگیری محمدرضا که جوانی افغان است آغاز کردند اما با گذشت 2 سال از این ماجرا هیچ ردی از وی به دست نیامد.

بنا به این گزارش، بازپرس شعبه 7 دادسرای عمومی و انقلاب شهر ری با تقاضای انتشار عکس قاتل فراری خواست تا کسانیکه اطلاعی از مخفیگاه یا محل تردد وی دارند با شماره 51055429 اداره 10 پلیس آگاهی تهران تماس گیرند.

بنا به این گزارش، تحقیقات پلیسی برای دستگیری قاتل فراری در اداره 10 پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.